Barnebursdag

Love4two

Forumet er livet
Det er så mye jeg lurer på abg dette, siden vi ikke har feiret dette før selv [;)]

SIden frøkena har bursdag 3. og flere har begynt ferien sin da, tenkte vi å feire henne helgen 26. -27. Lurer litt på å innvitere til barnebursdag søndag den 27. Er det liksom er "teit" dag å ha en bursdag på?? Og så var det tidspunktet da. Når er vanlig å ha selskapet?? Kanskje Kl 13 - 15??

Hvordan gjør dere det i år?

Kian har jo brusdag 01.07, men vi feirer den 12 juni fra kl 1200 - 1400.
Vi har invitert 20 barn fra avd hans.

Stor fest med en drittøff pinjata
kjøpt her : http://bursdagparty.no/

Temaet er brann da de har hatt brannmann sam, brannstasjon og alt om brann som tema i 6 måneder i barnehagen.
Han ville vel helst ha hatt kaptein sabeltann, men vi har vært i flere slike bursdager.
Skal ringe brannstasjonen høre om de har noen effekter og jeg skal bake en brannbilkake - hjelp..
Lurer på om det går an å dynke marsipan med konditorfarge?

Thomas har 3 å skal feire det til torsdag med 24ynger hjelpes meg blir full trøkk... håper på fint vær...
vi skal ikke ha noe tema vi.
bare pølser, skake, gele, is muffins og giodteripose....
barna leker så mye sammen hatte...
er veldig greit med 2timer...
blir fra 17-19
13-15 er veldig grei tid...

Dævendøtte frøken Monkaponka [:-][:D][:D][:D]
Dette blir litt av en fest, så kanskje vi skulle komme en tur v også [8D]

Ang den dynkingen, holdte på å si er det ikke det en gjør?? Eller kanskje en knar det inn?? Skulle du kanskje ha masse??
Hva skal du lage kaken av; skolokadebunn eller sukkerbrød?

Mirakeljenta; tror du er sprø jeg [:D] 24 barn da [8D][:D]
Thea har veldig lyst på muffins, så jeg er sånn i tvil om hva jeg skal ha ved siden av. Kanskje gele?

Hadde ikke tenkt å be så mange vi da [&o] Siden gruppen hennes består av barn fra 2- 5 år, så blir aldersspennet så stort, så jeg vet ikke om jeg orker det [8|] Hadde tenkt å bare be de hun leker med, pluss ei i barselgruppa mi sin datter på samme alder, siden hun også bor her vi bor. Så da inviterer vi bare 4 [&o] Syntes det ble så puslete jeg nå [&o]

Vi har tenkt å feire det den 20. juni..
Hadde egentlig tenkt helga etter, men vil heller bort den helga.

Kommer til å be de som er på hans alder på avdelingen, og så noen venner utenfor.
Så tror de blir sånn ca 12-16 stk.
Satser på fint vær, og bruke hagen!
ikke tenkt på tema ennå, får se om det blir det....

Vi har ingen hage foran lengre fordi vi fjernet gresset (mosen) da vi fjernet de forvokste tujabuskene [8D]
Nå har vi hagen bak, men der må jeg luke masse fordi den også er full av mose og ugress [:'(]

Forstår nå virkningen av at det har vært så magne forandringer av barnegruppene i Thea sin barnehage [&o] Og siden vi har flyttet så kjenner vi heller ingen her på hennes alder. Hun hadde fått enda flere gjester der vi bodde sist, fordi vi hadde flere naboer vi var mye sammen med. Jaja, vi får gjøre det beste ut av det [;)]

Har dere selskap med eller uten foraldre?

vi har barnebursdag uten foreldre men hvis noen vil ha med foreldrene å får de lov til det.

Tenker å ha med foreldrene og søsken vi denne gangen. Den siste 4 års bursdagen vi var i var med foreldre, søsken og familie til bursdagsbarnet. Siden jeg snakker en del med mammaene til disse jentene når vi møtes i bh, så er det bare koselig å kunne bli litt mere kjent [:)] Også er det første gangen vi har barnebursdag pga flyttingen i fjor og veldig liten plass før det [:)]

Forstår godt at det blir feil å be hele avd når alderen er blandet slik.
Her kommer barn uten foreldrene, men de barna som ønsker å ha med mor eller far gjør det.
Vi har jo egentlig plass her hjemme, men jeg har leid åpen barnehage, vi som bor her i området får leie det gratis.
Heldige oss[8D]

Tenker at det blir en like fin bursdag selv om det ikke er like mange barn!!!!

Vi har ikke pleid å ha noe veldig tema, annet enn på tallerkner og duker etc. I fjor var det McQueen, i år blir det pirater.

Jeg sliter litt med å finne ut når vi skal feire dagen til Helene jeg...
Snakket med lederen på avdelingen i barnehagen om når de fleste jentene er tilbake fra ferie, men det er jo først i uke 33. Da blir det brått 4 uker etter bursdagen hennes... Synes det er veldig lenge for henne og vente. Hun gleder seg jo såå veldig.

Så jeg regner med vi kommer til å velge 10 eller 11 juli. Da blir det rett før vi reiser på ferie selv.
Og da er det kun 1 eller 2 av jentene på avdelingen som har begynt ferien.

Hos oss blir det nok prinsessebursdag. Ikke npe voldsomt, men prinsessekake eller prinsessemuffins. Gele, pølser og prinsessepynt som naturlig hører med [:D]

Helene er en veldig rosa jente, så det blir nok ikke aktuelt med noe annet enn rosa rosa rosa[;)]

Vi har ikke planlagt barnebursdag enda.. Men det blir nok noen fra barnehagen og noen kompiser utenom barnehagen.
Tror ikke vi kommer til å ha noe spesielt tema utenom det som er på papptallerkner, duker osv.

Lukas har kikket litt på svampebob på nille.. Eller fotball kanskje. [:D]
Så blir det vel pølser, kake og gele'. Helt standard - jeg syns det holder jeg. Litt sånn som når vi var små. [;)] De har jo nesten ikke tid til å sitte rolig å spise og lekinga klarer de fint på egenhånd. [:D][:D][:D]

Lurer litt på her nå: hvis jeg lager muffins, boller og gele, hvor gjør en av lysene?? [8D]
Eller "må" jeg lage kake, for det er det en skal ha i bursdag?? Forventes det å få kake??

Ang tema, så blir det rosa og Disney prinsesser her. Og jeg som IKKE skulle ha noe sånt inn døra her da hun var mindre [8D][:D] Hatet en gang klær og annet dill med disse prinsessene, men nå kommer jeg ikke uten. (vel er jo ikke like motstander av dem heller [8D]) Har kjøpt prinsesse tallerkner,kopper, gaveposer og innbydelseskort. Så blir det rosa ballonger [:)][:)][:)] Rosa rosa og atter orsa her også [8D][:D]

Skal dere ha sånne gaveposer/ godteriposer? Tenkte at de skulle få såpeboler, pastilleske og noen ballonger, så får vi se om jeg ombestemmer meg.

Skal dere ha festen ute eller inne? Det kommer jo ann på været også, men hvis dere skal være ute, hvordan gjør dere det med sitteplasser?? Vi har rullet ut ferdiggress i hagen foran nå, så den får ligger i ro i to uker før vi ev. tar den i bruk på bursdagen. Lurer litt på å spise inne først og kanskje gå ut etterpå. Hmmm, ikke så lett dette her [8D]

Muffins med rosa glasur, lager man bare det av melis og vann, eller finnes det andre glasurer?? Mye å lurer på i disse dager [8D]

Jeg lurer og lurer og ingen svarer [&o]

..

ORIGINAL: Love4two

Lurer litt på her nå: hvis jeg lager muffins, boller og gele, hvor gjør en av lysene?? [8D]
Eller "må" jeg lage kake, for det er det en skal ha i bursdag?? Forventes det å få kake??

Har fått noen tips av de andre mammaen i barnehagen som allerede har hatt barnebursdag - og det spises LITE kake. Vi går nok for muffines her :-)

Ang tema, så blir det rosa og Disney prinsesser her. Og jeg som IKKE skulle ha noe sånt inn døra her da hun var mindre [8D][:D] Hatet en gang klær og annet dill med disse prinsessene, men nå kommer jeg ikke uten. (vel er jo ikke like motstander av dem heller [8D]) Har kjøpt prinsesse tallerkner,kopper, gaveposer og innbydelseskort. Så blir det rosa ballonger [:)][:)][:)] Rosa rosa og atter orsa her også [8D][:D]

Skal dere ha sånne gaveposer/ godteriposer? Tenkte at de skulle få såpeboler, pastilleske og noen ballonger, så får vi se om jeg ombestemmer meg.

Såpebobler likte jeg. Har ikke så lyst å ha disse posene egentlig, men samtidig så vil jo snuppa det. Så da var tipset mottatt med takk her :-) Litt godteri og såpebobler blir nok bra :-)

Skal dere ha festen ute eller inne? Det kommer jo ann på været også, men hvis dere skal være ute, hvordan gjør dere det med sitteplasser?? Vi har rullet ut ferdiggress i hagen foran nå, så den får ligger i ro i to uker før vi ev. tar den i bruk på bursdagen. Lurer litt på å spise inne først og kanskje gå ut etterpå. Hmmm, ikke så lett dette her [8D]

Jeg håper på fint vær slik at vi kan være ute. Hvis det er mulig så tenkte jeg faktisk å lage en picnic ut av det. Må jo være morsomt å sitte på tepper på bakken og spise og kose seg? Ved dårlig vær, så dekker jeg på i spisestua. Vurderer da å kjøpe noe rosa billigstoff og dekke til stolene med, for vil så nødig ha ketchup-flekker på de.

Muffins med rosa glasur, lager man bare det av melis og vann, eller finnes det andre glasurer?? Mye å lurer på i disse dager [8D]

Du får kjøpt poser med rosa melis som du bare kan blande med vann. Der følger det også med sånn hjertestrøssel. Ellers kan du bare bruke rød konditorfarge. Superenkelt. Bare ikke for mye konditorfarge. Litt om gangen.

Ole Brumm [:)]

Du har jo et poeng ang hvor en skal gjøre av lysene [8D] Får se om jeg ikke begir meg ut på en prinsesse-sjokolade-kake [8D] Og kanskje noen muffins ved siden av.

Husker vi fikk godteriposer på noen av de bursdagen vi var på da vi var små, men de er jo litt "ut" nå da [8D] Får se hva det blir til. Er bare noen dager til, men jeg er ikke i nærheten av å tenke på det for tiden [8D]

Vi pgså bor i rekkehus med hage foran og bak. Den foran har fått gress på rull, og er ikke helt klar for å leke på enda. Den bak må fremdeles lukes [:'(][:)] Ingen som kommer og gjør det for meg [8D] Nå har vi også fått hagemøbler i hagen foran, sånn at det går ann å sitte der også. Hmmm.... Vet ikke hva vi skal enda [8D]

Ikke eksperimentell av meg jeg heller. Mener å ha lest om en eller annen "masse" en kan ha på muffins som virker litt tykkere enn vanlig melis [8|] Men melis og rød konditorfarge duger [;)][:D]

Ninis mamma [:)]

De orker gjerne ikke spise så mye kake, og er mere på muffins. Thea har smakket mye om muffins med rosa pynt, og har kjøpt inn en sånn pakke som du snakket om [;)]

Såpebobler er vakkert ute i solen, så ta masse bilder når barna blåser dem [:D] og sett deg ned på huk og knips oppover [;)][:)] En annen ting angående såpebobler, det er en god munnmotorisk øvelse som strammer musklene i munnen og trener barna til å lage nye ordlyder [:)] (måtte bare nevne det [8D])

Lurt med trekk på stolene ja. Vi har stoler med tekstil, og søren hell om jeg vil ha sånne flekker på dem [8D] Så sant så sant [:)] Men hvordan tenker du å gjøre det liksom?

Har du forresten prøvd den glasuren?

Ville bare si at jeg lager både kake og muffins, alltid gjort det, begge deler er like populært hos oss ihvertfall.
Vi pleier å gå i skogen og plukke blåbær-de kommer rundt da Magnus har bursdag og så lager jeg blåbærmuffins, i tillegg til sjokoladekaka.

Ang trekk... første jeg tenkte på var å kanskje kjøpe en sånn 5-meter med rosa nervøs fløyel og så bare klippe passende stykker og legge oppå. Kanskje bruke tegnestifter under stolene. Der er de som stifta fra før med det trekket som er der...
Hmm... må tekste dette kjenner jeg [:D]

Ja jeg har prøvd den glasuren. Det er rosa melis med en liten antydning av bringebærsmak. Helt ok....
Helene synes i hvertfall den kaka jeg hadde den på var god [:D] Og det var vel nesten bare pga den rosa melisen hehehe

Back
Topp