Barnebursdag....hva tenker dere...

*SommerMamma*

Forumet er livet
Idag var det ei på basen til dattera mi som hadde bursdagsselskap hjemme. Hun ble 4 år. 5-8 barn på basen (av ca.15+) ble invitert..deriblant min datter...

Det var jo kjekt for mi da, og de andre som fikk komme...men er det ikke litt hjerterått å ekskludere barn på 4 år? Jenta mi sa idag når hun kom fra bhg (før selskapet); "****** får ikke komme fordi han snakker så mye om bæsj og promp....." Og jeg syns denne gutten er sååå snill og morsom!!

Tror jeg hadde hatt skikkelig klump i magen dersom noen hadde bursdag, og mi jente var en av de som ikke fikk komme[:(] Når det deles ut invitasjoner i barnehagehyllene, syns jeg de burde invitert alle, eller dele det inn i en slags naturlig gruppe, f.eks. bare jentene, som en jentebursdag liksom....

er jeg sær??? syns bare det hadde vært skikkelig tøft og vondt å måtte forklare jenta mi hvorfor, dersom hun ikke ble invitert....mulig jeg bare er hormonell denne perioden, men jeg syns dette er vondt!!!
Hva syns dere egentlig???

Jeg hadde nok reagert på samme måte som deg. Enten hadde alle blitt invitert, eller bare hatt jentebursdag[:)]...

ORIGINAL: Pandura

Jeg hadde nok reagert på samme måte som deg. Enten hadde alle blitt invitert, eller bare hatt jentebursdag[:)]...

..

vi leverer aldri invitasjonen i barnehagen. den blir levert i postkassen elelr snedt i postkassa,,
vi har stortsett gutte bursdag.. i fjor kom alle på avd...

Vi må også sende i postkassen for å unngå slikt..

Jeg syns det er fælt å utelukke, så vi inviterte heller et par ekstra enn å utelukke flere...

I barnehagen vår er det ikke lov til å dele ut bursdagskort, så her må vi enten levere privat eller sende pr post. Her er det så fint sånn at vi alle ber hverandre. Har storselskap hver gang, koselig.
I det siste har vi blitt bedt på lekeland og da inviterer man bare 10 stk. Jeg vet kun om to slike oG de har K vært bedt i, men det kan ha vært flere, men da er det snakk om barn som kanskje kian ikke leker med .. helt ok.

Ta det opp med barnehagen, helt uhørt at man leverer slike innbydelser der, så skal barna springe rundt å vifte med innbydelsen, så har kanskje nettopp ikke din fått...GRUSOMT!!

Synes selv det der ikke er så lett, i og med at frøkena mi går i en stor barnehage med mange utskiftinger i barnegruppen. JEg kjenner ikke lengre hvem som går i gruppen hennes, klarer ikke holde tritt med alt som skjer. Og på grunn av disse forandringene i barnegruppene, kjenner jo frøkena mi barn i flere grupper. Dermed lurer jeg veldig på om vi ikke må sende innbydelser til de hun har fått innbydelser av, pluss de hun kjenner utenfor gruppen som hun kjenner og som bor her vi bor. Ettersom vi flyttet hitt for 1,5 år siden og frøkena mi snart begynner på skolen, synes jeg det også er viktig at hun blir kjent med andre barn i området. Nei jeg synes dette er litt vanskelig selv jeg, så greit å høre hvordan dere tenker å gjøre det.

Vi har jo ikke sitteplasser til så mange barn, men fordelen er jo at de har bursdag på sommeren sånn at en bare kan slenge ut et teppe på gresset og ha picknik der.

innvitasjonene ble i fjor og vil i år bli levert personlig, hvis vi ikke inviterer hele gruppen. Det er jo noen foreldre og barn vi har mere kontakt med enn andre og mange av dem går ikke i T sin gruppe. Hadde hun gått i en liten barnehage, men 1-2 avd. så hadde jeg kanskje valgt å innvitere alle på hennes alder....

Ett eving dillemma dette her i grunn

I vår barnehage er det en regel, at dersom invitasjoner skal henges opp på plassen i barnehagen, så skal det være til alle eller ingen. Men er det en jente som har bursdag så gjelder det alle jentene.
Men dersom jenta det er snakk om ønsker å invitere en gutt med ikke alle, så skal denne ene gutten få sin invitasjon vi andre veier.

synes det er mest riktig.

Må jo være innmari trist for den eller de som ikke blir invitert.

Nei, det må lages noen regler... Er jo tross alt små barn det er snakk om...

Back
Topp