Barnebriller!

Destiny85

Forumet er livet
I morgen skal vi til øyelege og få papirene vi trenger for å finne briller til snuppa.
Har sett litt rundt omkring, men synes det er vanskelig siden jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter... varierer jo stort i utvalg og ikke minst pris. Kan ikke se for meg at det lønner seg med verdens dyreste innfatning til ei på 2 1/2 år.

Noen tips?

ville foreslå¨spectsevers mener det er det de hetter de har hatt før at en får 2par briller til prisen av en, slik at en har et ekstra hvis det andre må repareres
En ting som er greit å betale for er å ha herdet glass for da blir de ikke så fort ripete og slikt

la barne prøve froskjelige briller for å se hva som sitter best, de i butikkene er som oftest flinke til å finne briller barn kler

lykke til

Da blir det en tur på Specsavers[:)]

La de i butikken hjelpe dere med å finne briller som barnet kler og som sitter godt!

Dere får jo dekket opptil 600 kr av innfatningen samt brilleglassene så jeg ville ikke tenkt på pris i første omgang, men komfort for barnet og noe hun kan føle seg vel i:)

kjøpt briller av titan eller hva det heter det gjorde vi til vår 2,5 åring de kan du bøye på midten og alt som er uten at de knekker hele brillen ekom på 5500 elle rnoe innfatningen 1700 så var det 30% på de så var ikek så dyrt for de er glassene som var sinnsykt dyre.

ORIGINAL: Chinchilla

La de i butikken hjelpe dere med å finne briller som barnet kler og som sitter godt!

Dere får jo dekket opptil 600 kr av innfatningen samt brilleglassene så jeg ville ikke tenkt på pris i første omgang, men komfort for barnet og noe hun kan føle seg vel i:)

man får dekt 400kr på innfatningen nå og glassene og jobben/monteringen vi kjøpte i sommer da var det de reglene hvertfall

Brilleland ville jeg anbefalle for briller til barn.
Der har de faktisk innfatninger som er tilpasset veldig små barn og de innfatningene er i mykplast slik at de ikke knekker om de er uheldige å miste de osv.

Har brukt brilleland siden eldste mi begynte med briller som 2,5 åring.

Også må du huske at NAV betaler glass, jobb og en innfatning til 350 kr (trur det er max prisen nå)
Så om du finner en til 500 kr så betaler du bare en liten del selv.
Pluss at om brilleinnfatningen eller glass blir ødelagt av en eller annen grunn så går du bare til butikken og bestiller nye briller og leverer kvitering på NAV. det er NAV sin brillegaranti.
Skal du øke styrken må du til øyelege igjen.

Åh- er det så lite nå? Er et år siden sist vi kjøpte nye briller til snuppa så det visste jeg ikke. Uansett er det jo glassene som koster.

Har for øvrig alltid brukt Synsam og de har vært helt fantastiske!

har akkurat kjøpt briller til guttungen..
vi fikk plastglass sånn at de ikke kunne knuse. og det er nye regler fra nav som sier at du får dekt litt over fire hunder kroner ca av innfattningen, men det kan du bare spørre om i butikken..
og jeg fant ut at det lønnet seg å ha neseputer i sillikon for de sitter litt bedre. og den snora bak hodet er uunnværlig her i huset med en så aktiv gutt[:)]

Skal ikke spare inn på prisen med å minske komforten, men når de skal i barnehagen og jeg risikerer at hun legger de igjen på ugunstige plasser så er det ikke så veldig lurt om de koster mange tusen.
Må jo finnes en mellomting?

ORIGINAL: Destiny85

Skal ikke spare inn på prisen med å minske komforten, men når de skal i barnehagen og jeg risikerer at hun legger de igjen på ugunstige plasser så er det ikke så veldig lurt om de koster mange tusen.
Må jo finnes en mellomting?

Jada- er ikke alltid de dyreste brillene som er de beste da. [:)]

vi kjøpte på specsavers.. fikk god hjelp til å finne noen som satt godt på nesa og ørene hans.. de hadde både guttebriller og jentebriller.. [:D]
Vi valgte en billig innfatning, så vi betalte ingenting i egenandel, de bare bakte alt inn i det beløpet nav dekket.. [:)]
De har holdt de, siden desember har vi vært inne og stramma de opp en gang.. han bruker de hver dag og er ikke et barn som sitter stille.. Han tar de av seg med ei hand, så da blir de litt bendt utover, men ingenting å utsette på kvaliteten iallefall..

ORIGINAL: *Frk.Mamma

kjøpt briller av titan eller hva det heter det gjorde vi til vår 2,5 åring de kan du bøye på midten og alt som er uten at de knekker hele brillen ekom på 5500 elle rnoe innfatningen 1700 så var det 30% på de så var ikek så dyrt for de er glassene som var sinnsykt dyre.

signerer disse!! kanon bra briller!

Back
Topp