Barnebidrag

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Hvor mye penger har mann rett på? Kommer det an på hvor mye barnefaren tjener, eller har det noe med hvor gamle barna er?

Føler jeg får så lite penger, og føler jeg har mye utgifter for barna.

Og faren har ingen samvær..(ikke fordi jeg nekter han, men fordi han ikke vil, virker det som)[8|]

KOmmer vel an på hvor mye du tjener, han tjener og hvor mye samvær. Finnes en bidragskalkulator på NAV, det ligger link på alenemorforumet.[:)]

ORIGINAL: Bdancer

Nav har bestemt at en 1åring koster 3000kr i mnd. Hvis mor og far tjener like mye så skal far betale halvparten av utgiftene altså 1500. Hvis far tjener mer enn mor så betaler han over halvparten og omvendt. Om mor betaler bhgplass så virker det inn. Far er ansvarlig for å dekke de utgifter barna har når der er hos han, så jo mer samvær jo mindre bidrag. En 6åring koster mer enn en 1 åring.

Hmm, da skal jeg nok ha litt mer penger enn det jeg får. Får vel dra til NAV en tur, og prate med dem. Takk for svar

ORIGINAL: fairy

KOmmer vel an på hvor mye du tjener, han tjener og hvor mye samvær. Finnes en bidragskalkulator på NAV, det ligger link på alenemorforumet.[:)]

Det kommer oxo an på om han har barn i egen husstand og om han har flere han betale for..

Back
Topp