Barnebidrag

LittleBiii

Forumet er livet
Hvor mye får dere Og for hvor mange barn? Jeg prøvde den bidragskalkulatoren og ifølge den (hvis jeg har gjort det riktig) skal jeg motta ca 4500 kr i bidrag for 2 barn. Noen av venninnene mine sier de syns det hørtes lite ut, da flere gjerne får det for 1 barn. Jeg har ikke peiling på hva som er mye og lite da jeg ikke har noen å sammenligne med. Men han tjener vesentlig mye mer enn meg og skal ha barna annenhver helg og en dag i uken. Hva tenker dere? Kan dette være riktig eller bør jeg få nav til å regne det ut for oss sånn at det blir helt riktig?
 
Jeg får 8300kr for 2 barn foreløpig, men det ser ut til å øke snart. Er NAV som har regnet det ut. Han tjener mye mer enn meg og har bare dagsamvær med barna.
Dere står fritt til å bestemme barnebidraget helt selv, lite eller mye eller noe midt i mellom. Hvis dere ikke blir enige, så ber dere NAV om å regne det ut :)
 
Dette er veldig individuelt., kommer helt an på hva du og han tjener.

Eldste får jeg 920,- i bidrag. Han har henne annenhver helg og en dag i uken.

Mini får jeg 2750,- i bidrag. Bf har null kontakt.
 
Jeg får null, niks og nada. Staten betaler bidragsforskudd, og jeg får i underkant av en tusenlapp per barn.
 
Mannen har betalt over 4000 kr pr barn. Har dessverre null samvær.
 
Får dessverre kun bidragsforskudd og det er lite. Det øker jo heller ikke etter hvert som barnet blir eldre . Det gjør normalt sett ordinært barnebidrag da det er mye større kostnader knyttet til barn dess eldre de blir.
 
Back
Topp