Barnebidrag,hvor lang tid?

mkay87

Forelsket i forumet
Tar det før det blir tvangstrekt fra konto? Ene parten bor i utlandet,Sverige.. Noen som vet?

Har du avtale med NAV og innkrevingssentralen, så skal minstebidraget (altså det NAV har som minstesats, om dere har en slik avtale) komme på konto en fast dato i mnd??? Tror jeg!!! Var iallefall slik før...og så når/om det blir tvangstrekt så får en etterbetalt det som er avtalt over minstebidrag. Tror det går lenge før det blir tvangstrekt!! Men som sagt skal en vel få noe fra NAV/innkrevingssentralen uansett.
Jeg har noen ganger ringt direkte til innkrevingssentralen å spurt!!

Nå betaler jeg bidrag til ene datteren (faren) selv, hun flyttet da hun var 16 (ikke noe dramatikk rundt det altså, hun hadde bare lyst å prøve å bo hos faren og 3 småbrødre)
Jeg betaler den 25. hver mnd, har noen ganger blitt litt sen, aldri fått purring, og aldri hørt fra far at det ikke har kommet inn. Jeg betaler til NAV innkreving...denne faren ønsker ikke privat avtale... :-(

Kan jo hende at det er andre regler nå...men slik har det iallfall vært før! Ring NAV eller innkrevingssentralen :-)

Back
Topp