Barnebøker dere liker

Snooze

Gift med forumet
Vårspirene 2021
Skuddårsspirene 2024
Inspirasjonstråd for oppsamling av tips, både til februarbarna men også eldre søsken. Vi vet jo alle at bøker er bra for oss (i alle fall om vi faktisk leser dem). Hvilke har vært favoritter hos dere?

(...og så samler vi kommentarer i samme slengen, da :D )
 
IMG_8388.jpeg
Disse små er fra et sett med åtte-ti bøker "mitt første bibliotek" som jeg kjøpte på coop extra for et års tid siden, og de har vært mye mer populære hos nå toåringen enn jeg forventet! Enkelte av dem er helt ulest selv om de er laget i ganske solid papp :)
 
PXL_20230606_073252409.jpgPXL_20230606_073502664.jpgPXL_20230606_073521294.jpg

Her har disse blitt favoritter, de to nederste fra hun var ganske så liten (bildebøker), og de to andre mer nå når hun har bikket året :joyful: når vi leser minsten nusser sitter hun og slenger slengkyss :hilarious:
 
Veldig glad i Jakob og Neikob-serien (nynorsk).

Ellers må jeg bare få anbefale egen fotobok til de minste. Gir alltid fotobok i papp til barna når de blir ca 1 år. De elsker å se bilder av seg selv og sine nærmeste.
 
Minsten-bøkene har virkelig fått kjørt seg her i huset! Peppa Gris, Tassen og Brillebjørn-bøker er også populært, i tillegg til alt av pekebøker med dyr og kjøretøy :)
 
Liker veldig godt Karsten og Petra bøkene, samt Tassen som jeg ser er nevnt flere plasser her :love017
 
5,5 åringen elsker bøkene om kråkeslottet barnehage (Leon og Live)
 
Snart 2 åringen har en tassen bok med lyd som hun elsker for tiden :)
 
Det er jo trassalt juni, og Pride-månad, so eg slår slaget for Olianna og Drømmeprinsen!

Votten er min favoritt då! Samt Gruffalo og Røver Rotta.
 
Bukkene bruse (alle)
Snart sover du
Snøjenta
Emil
Pippi
Ronja Røverdatter
Barna i bakkebygrenda
Brødrene Løvehjerte
Gruffalo
Klinkokosbananas
Pulverheksa
Mormor og de åtte ungene
Lille larven aldri mett
Emma bøkene
Kosinus
Kaptein Sabeltann
Karsten og petra
Hakkebakkeskogen
Snill

Med maaange fler, jeg elsker bøker og høytlesing :D :Heartred :Heartred
 
Her går det i Peppa Gris sine bøker, på 4. året :laughing002 men elsker også Snart sover du, og eventyr samlingen til HC andersen, jo større hun blir jo mer relevant blir den
 
Back
Topp