Barne- og ungdomsarbeider

Sjarmtroll

Glad i forumet
Jeg vet jeg har skrevet her før, om å bli sykepleier. Jeg føler jeg står i ei lita krise akkurat nå og må finne meg noe å gjøre fort. I januar mister jeg jobben min pga nedbemanning, noe som er veldig surt da jeg ønsket å fortsette å jobbe der. Så siden jeg ikke får gått sykepleier nettbasert eller som "privatist" (selvstendig arbeid mer enn gruppearbeid), har jeg en liten reserveplan som garanterer meg jobb i to år, forutsatt at babyen får plass i barnehage.

Jeg har gått barne- og ungdomsarbeiderfaget på vgs og deretter gått påbygging. Etter dette hadde jeg noen friår hvor jeg var syk og etterpå begynte å jobbe. Jeg har dermed ikke tatt praksis i lærlingetiden. Dette tenker jeg å gjøre nå, men de jobbmulighetene som finnes her jeg bor er små (barnehage og bolig for funksjonshemmede er de eneste mulighetene og jeg vil jobbe med ungdommer som ikke nødvendigvis er funksjonshemmet). Praksis kan jeg ta på videregående skole, men sannsynligheten for å få fulltidsjobb der etter endt lærlingetid er små. Derfor må jeg tenke litt videre og lurerer på om det finnes muligheter for å ta videreutdanning/voksenutdanning som barne- og ungdomsarbeider? Jeg vet helsefagarbeidere får tilbud om dette, da innenfor rus og psykiatri for eksempel.

Back
Topp