Barnas favorittmiddag??

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Trenger sårt tips innen middager.. Føler jeg lager det samme om og om igjen.. Har i tillegg en kresen datter :(

Hva er det deres barn elsker å spise? Og legg gjerne med oppskrifter :)

Hun spiser så og si alt av kjøtt.. Kjøttedeig.. Laks

Fiskeboller i hvitsaus, tomatsuppe, pølser, kjøttboller, potetmos (gjerne i kombinasjon med pølser eller kjøttboller), samt pannekaker og big one, det er vel favorittene til snuppa. Og spaghetti da. Generelt pasta uten tilbehør.

Ovnsbakt laksefilet med ris og salat er en favoritt hos liten og stor her i huset ;)

Fiskeboller i hvit saus, SLÆGER!!!

Kjøttkaker i brun saus.

kjøttpudding med pasta og kokte grønnsaker.

Lapskaus med pølsebiter er superpopulært!

Fiskepinner med ris og grønnsaker...fiskekaker.

Mye "kjedelig" tradisjonell mat her i huset, men har innsett at barn liker å spise den samme maten (iallfall små barn) og gjerne "norsk" og litt tradisjonell mat, det enkle er ofte det beste ;) Fancy mat, taco o.l. spiser vi på lørdagskvelden når snuppa sover :p Men nå er vår jente bare 16 måneder da!

Kyllingtaco Evt kylling med fajitaskrydder og tacotilbehør, selvfølgelig spagetti med kjøttsaus og tomatsuppe..Her elsker de også salat. De får ingrediensene i hauger ved siden av hverandre i steden for blandet, gjerne med pasta og skinke. Hjemmelaget fiskepinner er også stas :D

Hjemmelaget potetstappe og pølser
Fiskegrateng med tilbehør
Taco/eller pitabrød med salat og kjøttdeig
Kyllingsalat
Tomatsuppe med egg og makaroni:)

Barna spiser alt jeg lager, men dette er det barna spør om vi kan lage:)

Ovnsbakt laksefilet med ris og salat er en favoritt hos liten og stor her i huset ;)

Fiskeboller i hvit saus, SLÆGER!!!

Kjøttkaker i brun saus.

kjøttpudding med pasta og kokte grønnsaker.

Lapskaus med pølsebiter er superpopulært!

Fiskepinner med ris og grønnsaker...fiskekaker.

Mye "kjedelig" tradisjonell mat her i huset, men har innsett at barn liker å spise den samme maten (iallfall små barn) og gjerne "norsk" og litt tradisjonell mat, det enkle er ofte det beste ;) Fancy mat, taco o.l. spiser vi på lørdagskvelden når snuppa sover :p Men nå er vår jente bare 16 måneder da!

Ovnsbakt laks.. Steker du den på hver side i panna først da? Så i folie med feks Cream fresh?

Og lapskaus med pølsebiter.. Er det sånn ferdig? Eller lager du selv?

:)

Hjemmelaget pizza, big one classic, big one pepperoni, taco, fiskeboller i hvit saus,fiskepinner, hjemmelaget fiskegrateng, gøy med spagetti, spagetti bolognese,hjemmelagde kjøttkaker, hamburger, kalkunpølser og makaroni, biffstrimler med pommes frites,pappas pølsegryte,pølsepanne,pølsegrateng,risengrynsgrøt og semulegrøt liker storebror godt:D

Last edited:
Ovnsbakt laks.. Steker du den på hver side i panna først da? Så i folie med feks Cream fresh?

Når jeg ikke gidder og lage hjemmelaga lapskaus så bruker vi bare sånne frossenposer med lapskausblanding, også har vi pølsebiter eller stekt kjøttdeig oppi.

Neida, er superenkelt: tiner fileter og legger de på aluminiumsfolie i ei ildfast form, har på noe krydder (her elsker alle Skjærgårdskrydder), krydrer lillemor sin filet bittelitt og har MASSE krydder på de til oss voksne. Steker på 200 grader i 15-20 min i ovnen. Mens laksen steker koker du ris og lager salat, creme fresh har vi ved siden av siden lille har melkeallergi. ;)

Lapskausen lager jeg selv. Kutter opp potet, gulrot, kålrot og løk i små terninger (jo mindre biter des kortere koketid) og koker i ca 15-20 min (eller til de er møre) sammen med en buljongterning, tilsett pølsebiter mot slutten av koketiden (de trenger bare 5 min). Heller av kokevannet, men hell det i en bolle e.l. og moser grønnsakene litt, tilsetter litt av kokevannet om det virker tørt og 2 gode ss med margarin/smør og smaker til med salt og pepper.

Om du har dårlig tid når du lager middag kan du omså kutte opp grønnsakene dagen før, og la de stå i kasserollen med vann og det hele klart i kjøleskapet til neste dag. Så er det bare å hive på kok når du kommer fra jobb ;) Jeg koker alltid en DIGER porsjon med lapskaus, og fryser ned så vi har 2-3 middager med lapskaus i fryseren ;)

Favoritter her er fiskeboller i hvitsaus, hjemmelaget pizza, alt med pasta (spiser mest pastaen da) og kjøttboller :)

Lapskaus, kjøttkaker og pannekaker er det jeg kommer på som jeg har laget i det siste og som går ned på høykant hos begge barna :)

Hun og faren spiser ofte biff og grønnsaker til middag. Det er deres favoritt.

Ellers så er det kalkun middag, oksestek, taco, laks, pasta og kyllingsalat, indisk kylling, vietnamesisk wok, pasta med hjemmelaget saus og pannekaker.

Neida, er superenkelt: tiner fileter og legger de på aluminiumsfolie i ei ildfast form, har på noe krydder (her elsker alle Skjærgårdskrydder), krydrer lillemor sin filet bittelitt og har MASSE krydder på de til oss voksne. Steker på 200 grader i 15-20 min i ovnen. Mens laksen steker koker du ris og lager salat, creme fresh har vi ved siden av siden lille har melkeallergi. ;)

Lapskausen lager jeg selv. Kutter opp potet, gulrot, kålrot og løk i små terninger (jo mindre biter des kortere koketid) og koker i ca 15-20 min (eller til de er møre) sammen med en buljongterning, tilsett pølsebiter mot slutten av koketiden (de trenger bare 5 min). Heller av kokevannet, men hell det i en bolle e.l. og moser grønnsakene litt, tilsetter litt av kokevannet om det virker tørt og 2 gode ss med margarin/smør og smaker til med salt og pepper.

Om du har dårlig tid når du lager middag kan du omså kutte opp grønnsakene dagen før, og la de stå i kasserollen med vann og det hele klart i kjøleskapet til neste dag. Så er det bare å hive på kok når du kommer fra jobb ;) Jeg koker alltid en DIGER porsjon med lapskaus, og fryser ned så vi har 2-3 middager med lapskaus i fryseren ;)

Så du heller ut all vesken etter at alt er ferdig kokt? .. Og virker det som er kokt litt tørt da.. Så heller du litt av kokevannet oppi igjen? Sammen med 2 ss smør.. Salt og pepper.. Skjønte jeg riktig? :)

Takk for at du tok deg tid til å forklare for meg :):)

Han er veldig glad i mat. Men favoritten er tomatsuppe! Ellers er slagerne spagetti, pasta, laks, pannekaker, fiskesuppe, fiskeboller i karrisaus, kylling i forskjellige varianter. :-) Anbefaler deg å laste matprat og Rema1000 app'ene. Mange middagstips. :-)

Kjøper kyllingkjøttdeig (på tilbud) - har oppi en pose tacokrydder - og lager div: små kyllingboller (serveres med enten pasta, stekte poteter eller ris + grønnsaker) kyllingburgere (serveres enten med poteter, ris eller hamburgerbrød)

Omelett (egg, frossen grønnsakspose og skinke i strimler, evt ost)

Wok (med kylling, scampi, svinekjøtt)

Så har vi jo grøt, pannekaker, pølser, kjøttkaker, fiskeboller, laks i ovnen osv.

Så du heller ut all vesken etter at alt er ferdig kokt? .. Og virker det som er kokt litt tørt da.. Så heller du litt av kokevannet oppi igjen? Sammen med 2 ss smør.. Salt og pepper.. Skjønte jeg riktig? :)

Takk for at du tok deg tid til å forklare for meg :):)
Jepp, det stemmer! Om du ikke heller av kokevannet får du pølsesuppe, godt det også men ikke like lett for et lite barn å spise selv ;)

Back
Topp