barnas første sko...

hamarjente

Forelsket i forumet
hvor gamle bør barna vær før de får sine første sko???da tenker jeg mest på innesko altså..marcus er så glad i å stå ved bordet og gå bortover mens han holder seg,men han går på tærne...ei venninne av meg som har ei datter på 2år anefalte meg å kjøpe sko for da får han satt hele foten i gulvet og klarer å holde balansen bedre...er det noe i dette eller er det for tidlig ???han blir 9mnd 22 desember...

takk for svar:)

Ei venninne av meg som er fysioterapaut har fortalt meg at sko er fy fy på babyer før de kan gå skikkelig med hele foten i bakken. En skal heller ikke hjelpe dem med å gå før de klarer det selv. Men hører om mange som kjøper sko fra de er nyfødt så det går nok bra [;)]

Jeg har også hørt at man ikke skal bruke sko før de går ordentlig selv. Foten har best av og være uten.

signerer den...
ORIGINAL: fisken

Ei venninne av meg som er fysioterapaut har fortalt meg at sko er fy fy på babyer før de kan gå skikkelig med hele foten i bakken. En skal heller ikke hjelpe dem med å gå før de klarer det selv. Men hører om mange som kjøper sko fra de er nyfødt så det går nok bra [;)]

ORIGINAL: Eva

Jeg har også hørt at man ikke skal bruke sko før de går ordentlig selv. Foten har best av og være uten.

Ja, det er sant!

Sko er til for å beskytte foten. Står og i spedbarnsboka.
Det er ein stor fordel om babyen lære sg å gå utan sko først pga balansetrening og gangavviklinga.
Las seinast igår i nyaste libero-magasinet,trur eg det var, at det heller anbefales sokker med anti-skli under.
Eg kjem ikkje til å la døtra mi få ha sko før ho går skikkeleg. Ho er 10 mnd og går langs med alt som ho kan holde seg i.

Back
Topp