Barnahegeplass fra februar

Agoosek

Forelsket i forumet
Ringte i går barnehagelontoret for å skjekke hvordan går det med søknaden vår og fikk beksjed at de sender meg tilbudabrev samme dag ( i går) Mest sannsynlig fikk jeg plass fra februar slik jeg søkte i mars men mye har skjedd siden mars og nå er jeg rett og slett ikke klar til å sende henne til barnehagen om 3,5 mnd!! Jeg tenker hele tiden om det og håper brevet kommer i dag !! Posten kommer rundt 12 tiden.. Hun er så pietit, spiser lite fastføde og tar ikke flaska .. Litt vanskelig å sende puppen til barnehagen ;(6

Jeg ville ikke sendt henne i barnehage hvis du ikke er klar for det.
Både jeg og halvsøstrene mine begynte tidlig i barnehagen.
Nå sier både mamma, pappa og stemora mi at jeg ikke bør sende jenta mi i barnehagen for tidlig.
Det er en tid du aldri får igjen sier de. Og det er jo sant.
Og både mamma og stemora mi har jobbet i barnehage i mange år, så de vet hva de snakker om!
Heller leve fattig enn å sende ungen i barnehagen hvis det ikke føles rett.

Jeg jobbet i barnehage selv, og det var ganske trist når den ene mora kom og fortalte at ungen hadde tatt sine første skritt hjemme. Hun var så stolt, så vi hadde ikke hjerte til å fortelle henne at ungen hadde gått i barnehagen for to uker siden.
Tenk så mange øyeblikk man går glipp av.
Jeg sier ikke dette for å gi det dårlig samvittighet, men for å si at du bør følge magefølelsen din.
Føles det feil å sende henne i barnehagen, så ikke gjør det.

Jeg håper at det står seinere starttidspunkt i brevet og det får jeg vite om ikke så lenge håper jeg ;) har snakket med mannen min også bestemte vi oss å ikke sende henne i bhg før april Får vi plass tidligere så ringer jeg kommunen og prøver å få det endret Om det ikke går så betaler vi for plassen men holder henne hjemmet fram til april ;) da vil jeg begynne å jobbe 80% så dagene i barnehagen blir kortere .. Det er rart for dette er barnet nr 2 og med storebroren ville jeg tilbake i jobb så fort som mulig så begynte han i bhg da han var 12 mnd.. Mens denne gangen er det annerledes .. Skal ikke sende henne før hun kan gå selv men det klarer hun sikkert før februar for hun øver hele tiden ;) sønnen min gikk da han var 10 mnd

Samme her. Min permisjon er + ferie er straks over og pappapermen skulle liksom begynt. Hun er ikke klar for det enda, så den er utsatt til mars. Synes det blir fælt å gå fra henne allerede da og er faktisk ikke sikker på om hun er klar da. Storebroren begynte i bhg 2 dager i uken da han var 14 mnd. Måtte sende med flaske fordi han spiste lite. Men vesla tar ikke flaske.

Hvis du har fått plass i den bhg du vil ha, så kan du takke ja men søke utsettelse til august. Så er du hvertfall sikret plass:) storebroren skulle egentlig begynne da han var 10 mnd men jeg ringte daglig leder og sa at det ikke gikk pga amming

Foreløpig tror jeg det vil være lettere å sende lillesøster til bhg, men vet ikke før jeg sender hun avgårde! Her skal hun ha korte dager, selv om storesøster går i samme bhg med lenger dager. Storesøster er veldig sosial av seg, men så langt virker det som lillesøster har mer behov for stillhet og ro rundt seg. Vi får nå se når den tid kommer. Om bare Oslo Kommune også kunne tildelt noen bhg plasser hadde det vært flott.

Oh shit! Fikk plass fra 1 januar!!! Må snakke med daglig lederen å prøve å finne noe løsning !!

Jeg ville ikke sendt henne i barnehage hvis du ikke er klar for det.
Både jeg og halvsøstrene mine begynte tidlig i barnehagen.
Nå sier både mamma, pappa og stemora mi at jeg ikke bør sende jenta mi i barnehagen for tidlig.
Det er en tid du aldri får igjen sier de. Og det er jo sant.
Og både mamma og stemora mi har jobbet i barnehage i mange år, så de vet hva de snakker om!
Heller leve fattig enn å sende ungen i barnehagen hvis det ikke føles rett.

Jeg jobbet i barnehage selv, og det var ganske trist når den ene mora kom og fortalte at ungen hadde tatt sine første skritt hjemme. Hun var så stolt, så vi hadde ikke hjerte til å fortelle henne at ungen hadde gått i barnehagen for to uker siden.
Tenk så mange øyeblikk man går glipp av.
Jeg sier ikke dette for å gi det dårlig samvittighet, men for å si at du bør følge magefølelsen din.
Føles det feil å sende henne i barnehagen, så ikke gjør det.

Hadde faktisk blitt rimleg pissed om dei i barnehagen hadde fortalt meg at guttungen min gikk sine første skritt der.
Her er det iallefall slik at dersom foreldrene ikkje har sagt noko om slik, så held dei det tett :)

Hadde faktisk blitt rimleg pissed om dei i barnehagen hadde fortalt meg at guttungen min gikk sine første skritt der.
Her er det iallefall slik at dersom foreldrene ikkje har sagt noko om slik, så held dei det tett :)
Hvorfor det? Sjangsen er jo rimelig stor for at de tar sine første skritt der om de ikke går før de begynner.. Ja, det er synd å gå glipp av det, men slik er det jo når man må ha barna i bhg. Blir nok mange firsts i barnehagen.

Hvorfor det? Sjangsen er jo rimelig stor for at de tar sine første skritt der om de ikke går før de begynner.. Ja, det er synd å gå glipp av det, men slik er det jo når man må ha barna i bhg. Blir nok mange firsts i barnehagen.
Enig ;) Syns også det er fint at bhg oppdaterer meg på hva som skjer i bhg, og utviklingen til barna mine selv om jeg aller helst skulle ønske jeg var tilstede ved hennes første skritt, slik som med storesøster. Er ikke barnehagens feil, og syns ikke de fortjener noe kjeft for å fortelle at barnet har begynt å gå :-s

• Liker
Reactions: BMC
Off føler med deg.. Jeg er overhode ikke klar til å sende mini i barnehagen jeg heller.. Jeg kontaktet barnehagen jeg har på første plass i dag, de skulle ikke ta inn noen i januar.. På en måte letta og på en måte veldig stressa :-O

Enig ;) Syns også det er fint at bhg oppdaterer meg på hva som skjer i bhg, og utviklingen til barna mine selv om jeg aller helst skulle ønske jeg var tilstede ved hennes første skritt, slik som med storesøster. Er ikke barnehagens feil, og syns ikke de fortjener noe kjeft for å fortelle at barnet har begynt å gå :-s

For det første, så hadde eg ikkje kjefta på bhg om ungen min hadde tatt sine første steg der. Om du leser det eg skreiv, så hadde eg blitt pissed... IKKJE at eg hadde kjefta på dei.
Og ja, det er mykje "første gong" som skjer i barnehagen, men synes det er visse ting (som det første skritt) dei kan halda for seg sjølv til eg eller pappaen hadde sagt/fortalt om det.
Er og, som nevnt, heldig at barnehagane har ein regel som slike ting.

For det første, så hadde eg ikkje kjefta på bhg om ungen min hadde tatt sine første steg der. Om du leser det eg skreiv, så hadde eg blitt pissed... IKKJE at eg hadde kjefta på dei.
Og ja, det er mykje "første gong" som skjer i barnehagen, men synes det er visse ting (som det første skritt) dei kan halda for seg sjølv til eg eller pappaen hadde sagt/fortalt om det.
Er og, som nevnt, heldig at barnehagane har ein regel som slike ting.
Da er vi nok uenige om det ;) Jeg hadde ikke blitt sur, og jeg syns det er fint at de forteller om mitt barns motoriske utvikling. Er man i jobb og har barn i bhg, syns jeg personlig det er teit at man skal bli sur for at barnet tar sine første skritt i bhg, og vil at de ansatte skal holde tett om det fordi mor og far skal føle seg bedre (?) Hadde jeg følt det slik, så vet jeg med meg selv at JEG ikke er klar for å sende ungen min i bhg.

Saken løst: min barnehage har to hus og vesla fikk ikke plass i den bhg sønnen min går en i den andre. Derfor blir det nei til det tilbudet og etter samtalen med dagligledren er det liten sjans å få plass før august Er faktisk glad at jeg kommer til å ha mer tid til å lære henne å spise annet mat enn mm:) blir litt lite penger i perioden men vi klarer oss :) takk for all støtte jenter :)

Saken løst: min barnehage har to hus og vesla fikk ikke plass i den bhg sønnen min går en i den andre. Derfor blir det nei til det tilbudet og etter samtalen med dagligledren er det liten sjans å få plass før august Er faktisk glad at jeg kommer til å ha mer tid til å lære henne å spise annet mat enn mm:) blir litt lite penger i perioden men vi klarer oss :) takk for all støtte jenter :)
Så bra! Det er viktig at man føler seg trygg på å sende de i barnehage.

Back
Topp