barn. type. jobb. fritid

Hysj...

Glad i forumet
Aner ikke hvor jeg skal begynne. Saken er at jeg er alene med ungen min på 3 år. Hun er hos faren annenhver helg. Jeg jobber hver dag, 5 dager i uken pluss annenhver helg. Altså null tid for meg selv. Jeg er skikkelig sliten. Dette er mye for meg. Å så har jeg fått meg ny type, som er fantastisk på mange måter. Men forholdet er nytt så vil ikke at hun skal være alene med han så mye før de er skikkelig trygge på hverandre. Aner ikke hva jeg skal gjøre. vet ikke om jeg klarer meg økonomisk dersom jeg går ned i stilling. Vet ikke hvor jeg vil med dette. men godt å få det ut. takk fordi gadd lese

Du er i en tøff situasjon. Jeg skjønner hvor du vil hen. Hva er det snakk om da? Flere timer hver dag eller bare et par timer i uken eller?

hvor mye vil du tappe ved å slutte å jobbe i helgene
Er mange som ikke jobber i helger, men jobber fult ellers 5 dager i uka.Dermed har du annenhver helg fri både for barn og jobb

bondekone skrev:
Er mange som ikke jobber i helger, men jobber fult ellers 5 dager i uka.Dermed har du annenhver helg fri både for barn og jobb

er ikkje en 100% stilling 5 dager i uka? da vil jo det bli i overkant med jobbing viss du slenger en lørdag med den ene uka. 
skjønner kordan du har det, da eg har vore der sjøl.  forskjellen blir at eg har en 80% stilling og har en fast fridag i uka. prøvde å jobbe 100% men blei for sliten av det og klarer oss greit med at eg gjekk ned i stilling. 

ms.bonita skrev:

bondekone skrev:

er ikkje en 100% stilling 5 dager i uka? da vil jo det bli i overkant med jobbing viss du slenger en lørdag med den ene uka. 
skjønner kordan du har det, da eg har vore der sjøl.  forskjellen blir at eg har en 80% stilling og har en fast fridag i uka. prøvde å jobbe 100% men blei for sliten av det og klarer oss greit med at eg gjekk ned i stilling. 

var derfor jeg tenkte ho kansje ikke trengte å jobbe annen hver helg. Siden slik jeg tolket det hadde ho 100% jobb i ukedagene mandag til og med fredag

Har ikke mulighet for å få fri i helgene. Måtte blitt en dag i uken i tilfelle. kommer nok til å slite litt då. Kan egentlig ikke jobbe lengre dager for då når jeg ikke barnehagen.

Har du fremdeles krav på redusert OS?
For i så fall kan du gå ned i stilling og få økning i utbetalt OS.

Ellers er det vanskelig å si hva som kan hjelpe deg.
Er det noen som helst mulighet til å finne et billigere sted å bo?
Har du mulighet til å finne deg en bedre betalt jobb, slik at du kan jobbe litt mindre?
Dersom du går ned i stilling - har du krav på bostøtte da?
Er det noen steder på budsjettet ditt du kan kutte - røyk, ukesshoppe med ferdig meny for å spare penger, bytte strømleverandør, kjøre mindre bil, shoppe vinterutstyr til barnet på salg et halvt år i forveien?
Kan BF øke mengden samvær - "standard" samvær er jo nå annenhver helg og en overnatting i uka.

Føler med deg, og håper at du finner en løsning som gjør at du klarer å holde hodet over vannet!

Jeg får fremdeles os. Men denne løsningen med samvær er bare midlertidig. Sånn noen måneder. Har nesten gitt opp alt som er mulig å gi opp. klarer ikke være glad lenger. tårer i øynene hele tiden.

Så det du sier, er at du er økonomisk avhengig av å jobbe mer enn 100%, eller har du noen dager fri av og til?

Hysj... skrev:
Jeg får fremdeles os. Men denne løsningen med samvær er bare midlertidig. Sånn noen måneder. Har nesten gitt opp alt som er mulig å gi opp. klarer ikke være glad lenger. tårer i øynene hele tiden.

Dersom du har OS i noen år til - ta deg mer utdannelse og få en bedre jobb.
Dersom du ikke har OS særlig mye lenger - søk nye jobber rund baut. Dersom du ikke klarer å leve på 100% stilling, så er det tydelig at LØNNA må opp, ikke stillingsprosenten.
Evt., avhengig av situasjonen, sjekk med fagforeningen om du får for lite lønn i forhold til andre i liknende stillinger.

Forresten - hadde du ikke hatt ny type, (som jo KAN bli samboer etterhvert), ville jeg foreslått å lete etter noen å bo sammen med. F.eks. en annen alenemor du kunne leid stor leilighet/lite hus sammen med, så kunne dere delt på boutgifter og en del husholdningskostnader.
Får du nok bidrag fra far, forresten?

Tror jeg hadde snakket med barnefar om en dag ekstra eller to i mnd, han burde ha forståelse for at du kunne trengt fri et par dager  hvor du ikke jobber..

Kan dere bytte helger og du kan få noen i familien til å passe ungen mens du jobber så har du fri helgen du ikke jobber?

Har selv vært alene med unge og fulltids skole og aldri fri i helgene..ikke lett!

Juliette skrev:
Så det du sier, er at du er økonomisk avhengig av å jobbe mer enn 100%, eller har du noen dager fri av og til?

jeg jobber 100%. Ikke mer. Problemet er ikke pengene sånn sett, men at jeg er sliten.

Minerva skrev:
Forresten - hadde du ikke hatt ny type, (som jo KAN bli samboer etterhvert), ville jeg foreslått å lete etter noen å bo sammen med. F.eks. en annen alenemor du kunne leid stor leilighet/lite hus sammen med, så kunne dere delt på boutgifter og en del husholdningskostnader.
Får du nok bidrag fra far, forresten?

jeg håper jo at vi blir samboere etterhvert. Men er for tidlig enda. Får ikke bidrag fra faren. Vi hadde 40/60 deling tidligere, men av private grunner så måtte vi gjøre som dette. Ingen er så veldig tilfreds med dette, men er noe som bare måtte gjøres.

Back
Topp