Barn tåler ikke ull

Mummy123

Andre møte med forumet
Barn 13 mnd får utslett av ullklær. Dessverre! Eldre søsken vokste opp i Lillelam og Wolland. Hva kan jeg bruke isteden? Hørt om bambus. Funker dette? Hvilke merker i tilfelle?

Barn 13 mnd får utslett av ullklær. Dessverre! Eldre søsken vokste opp i Lillelam og Wolland. Hva kan jeg bruke isteden? Hørt om bambus. Funker dette? Hvilke merker i tilfelle?
Har du prøvd bomull/bambus og så ull utenpå? :)
Er det kun merinoull barnet får utslett av? Kanskje det funker med alpakka og mohair?

Vi har det også sånn, et barn som bare bruker ull mesteparten av året og en som må fullstendig holdes unna, også ytterst. Flis er heller ikke et alternativ, han får varmeutslett med en gang. Vi bruker bambus og bomull

Har brukt ull med bomull innerst og bambus. Det funker helt fint på vår unge. Hun hater genser, men elsker flisjakker, men har begynt å lure på om hun får utslett/varmeutslett av det også. :rolleyes:

Vi brukte fint lite ull fordi ungen var konstant varm. Har arvet det av meg, jeg isbader og kan gå med t-skjorte i snøstorm… Så vi brukte vanlig bomull, bare flere lag slik at vi kunne tilpasse ute/inne og ta av eller på ettersom han var varm eller kald,

Back
Topp