Barn sovner med øretelefoner ..farlig?

Vesten

Forumet er livet
Eldstemann på snart 9 år fikk øreklokker til jul, han elsker å høre på lydbok når han skal legge seg.
Vi passer alltid på volumet er passe så det ikke går utover hørselen.

Fikk kjeft av sambo at jeg ikke hadde tatt de av hodet hans før vi la oss igår.
Pga kvelningsfare.
Hadde ikke kommet på det engang :-O Ledningen er kort og er umulig å kveile den rundt halsen, og den plopper ut av cd spilleren med en gang du drar litt i den-og gutten er ikke så liten heller lenger.

Ble selvfølgelig liggende å google kvelningsulykker og se for meg de verste scenarioer.

Det er slitsomt å være bekymra mamma innimellom :p og bekymringene blir visst ikke bedre med åra
 
Du får ønske han trådløse øreklokker til neste jul :p :)

❤️ Sikkert ikke noe å være redd for
 
Jeg hadde nok vært like bekymret for kvelning jeg altså. Men nå skal det jo sies at jeg er litt hønemor og tenker ofte verste scenario. Men gjør jo sikkert ikke noe om han bruker de på kvelden og sovner med det. Bare dere er flinke på å gå inn å ta de av han før dere skal legge dere :happy:
 
Kveling på en så stor unge høres nå litt rart ut,han ville vel som oss våknet hvis han ikke fikk puste. Hadde vel vært mer på det med brann,og om han vil høre brannalarm hvis det skulle skje noe. Normale øreklokker uten støydemping tror jeg en brannalarm ville trenge igjennom.
 
Kveling på en så stor unge høres nå litt rart ut,han ville vel som oss våknet hvis han ikke fikk puste. Hadde vel vært mer på det med brann,og om han vil høre brannalarm hvis det skulle skje noe. Normale øreklokker uten støydemping tror jeg en brannalarm ville trenge igjennom.

Ja der sier du noe, han sover igjennom det meste av bråk uten øretelefoner :p
Blir uansett restriksjoner på lydbok når skolen starter igjen
 
Jeg hadde nok vært like bekymret for kvelning jeg altså. Men nå skal det jo sies at jeg er litt hønemor og tenker ofte verste scenario. Men gjør jo sikkert ikke noe om han bruker de på kvelden og sovner med det. Bare dere er flinke på å gå inn å ta de av han før dere skal legge dere :happy:

Sjekka øretelefonene igjen nå. ledningen har en sikkerhet at de løsner fra selve headsettet også.Er jo øretelefoner for barn.

Min unge sover med kroppen inni dynetrekket forresten, kveiler den rundt seg som en kokong helt opp til halsen.
Helt vridd hver morgen -snodig fyr :p
 
Sjekka øretelefonene igjen nå. ledningen har en sikkerhet at de løsner fra selve headsettet også.Er jo øretelefoner for barn.

Min unge sover med kroppen inni dynetrekket forresten, kveiler den rundt seg som en kokong helt opp til halsen.
Helt vridd hver morgen -snodig fyr :p

Så bra! Selv om sannsynligheten er liten for at det skulle ha skjedd noe så er det jo uansett bra at den løsne-sikkerheten er der :happy:
Haha, så herlig! De gjør mye rart de søte små :D
 
Skal jo litt til å kvele seg selv og tenker det blir vel vondt før du egentlig klarer å kvele deg selv, og da skifter du stilling...
 
Er like redd for øreklokker selv. Mine får ikke sove med øreklokker eller ledninger i senga
 
Vil ikke anbefale det, men en trenger ikke ta så fryktelig på vei. Kan ikke gjøre ting 100% riktig hele tiden, og han er tross alt 9 år, ikke 1.
 
Sove med sånne øreklokker hele mitt liv omtrent, aldri blitt kvelt og jeg er urolig :p
Jeg hadde ikke bekymret meg så veldig jeg da :D
 
Back
Topp