barn som vil ligge inntil mor konstant

alexandra

Første møte med forumet
boxing min datter er 3 uker i morgen. fikk beskjed på sykehiuset om å legge henne til så ofte som mulig for å få full fart på melkeproduksjon og for å gi barnet ALL oppmerksomhet og kjærlighet i barseltiden.

Hun sover oppå brystet mitt om natten. Hun vil ikke lengre ligge i vuggen sin på dagtid og helst sove i mine armer etter amming. Før kunne mormor legge henne uten problem , men nå er det bare mamma mamma mamma for alle penga.
HUn nekter å ta smokk , selv om jeg vet hun har et stort suttebehov.

Jeg spurte helsesøster sist uke om dette er normalt , hun svarte ja..dette må du fortsette med og det vil avta , er dette tilfelle ?

En smule frustrert for tiden for jeg har 0 liv utenom å ha henne oppå meg. Når vi triller vogn på formiddag sover hun 3 timer i strekk uten å være oppå meg.

oe andre som har det sli ????

Takker for alle som tok seg tid til å lese og håper på en kommentarr eller godde råd :-)

Mvh

Frustrert nybakt, men også glad og stolt mamma

Holdt på på samme måten. Datteren min krever fortsatt mye nærhet dag og natt. Hun er 14 mnd. Det er nok trygt og godt for babyen, men slitsomt for mor. Jeg ville nok ha vent henne på å ligge litt for seg selv, eller få noen andre til å gi henne mye nærhet også. Jeg fikk beskjed om at noen babyer hadde behov for veldig mye nærhet. Men jeg tror det er viktig å dele på å gi babyen den nærheten babyen trenger. Her i huset har det blitt for mye mamma.

Pappa bør forsøke å ta over litt av denne nærheten, f.eks rett etter måltider så ikke puppen mangler. Det finnes egne bæresjal som letter dette. Søk på Gjøvik sykehus, der har de utviklet en slags tube i tøy man kan ha på seg, som gjør det enklere å ha med seg barnet.

Høres veldig likt ut slik det var med min første. Hun var slik at hun KUN sov på brystet mitt de første 5 månedene. Eneste måten hun sovnet på, var ved amming. Vannvittig tungvindt, spesielt når man er alene om det. Vogn og biltur funket greit til hun var ca 3-4 mndr, da var ikke det heller godt nok.
Jeg skulle nok vært flinkere til å vende henne til å ligge for seg selv, men hun ble så innmari sint at jeg ikke orket høre på det.
Nr 2 er i dag 11 dager gammel og er kjempe flink til å ligge litt for seg selv heldigvis :)

Back
Topp