Barn som vil bæres

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Er det flere her som har barn som sovner på armen, men som våkner 3 min etter de er lagt.

Hun sover hele natten, fra 19-20 til 5-6 så jeg har ingenting å klage på, men på dagen skal hun bæres....

Har pga bekkenet ikke kommet igang med å trille før nå, men så fort vogna stopper våkner hun.

Noen som har gode råd?

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Har d helt likt! Litt frustrerende.
Når jeg triller kan hun sove to-tre timer, men stopper jeg våkner hun alltid. Ellers sovner hun kun i armene mine.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Har det helt likt her også! Er frustrerende og slitsomt:(

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Åh det var godt p høre. Syns "alle"andre har barn som sover og koser seg i vugga eller senga. Her er det ikke to sek fred.

Vi prøvde nå igjen. Ny bleie og god og mett, sovnet godt- trodde jeg- i armene mine. Listet henne over i vugga pg 3 min senere VÅKEN!!!

Ja, hvit lyd eller støvsugerlyd (ligger masse på YouTube) funker for mange, min også:-) Trenger det kun til nedroing før nattesøvnen her, men er ganske effektivt. Litt varierende hvor godt han sover alene, bedre i vogna enn i vugga. Men er nokså heldig på det området.

Har det helt likt her også. Null problem å legge henne om kvelden, men på dagen skal hun bæres. Hvis vi er heldige så sover hun 3 timer på dagtid 1 gang i uken, da fyker jeg rundt som en propell og prøver å ta igjen husarbeid. Håper hun blir flinkere til å sove for seg selv etterhvert.

Vi sliter også fryktelig med dagssøvnen:( (nattesøvn også fra ca. kl. 3-5 om natta til morgenen..). Sutrer og er kjempetrøtt, men eneste som funker for å få han i sove modus er å trave rundt med han i armene og la han bruke puppen som smokk(svææært ugunstig da vi har store problemer med ammingen!:( Men er jo nødt til å gjøre det da ingenting annet funker..) Skikkelig irriterende når det går 0-2 minutter etter å ha lagt han ned så våkner han, fortsatt drit trøtt! Mange ganger blir jeg bare sittende med han til brystet for å få i han bittelitt søvn ihvertfall, men våkner alltid før han er uthvilt da også..

Eneste rådet jeg har, er å prøve å innføre smokk og koseklut. Det prøver vi på. Vi skal også på IKEA imorgen og handle nattpose til baby som jeg skal sy igjen armene på, for han kaver så fryktelig at mye av innsovningen ødelegger han med fektinga si. Et tips for å redusere bysse/bæretiden er å legge en gulpeklut(=koseklut her i gården) over øynene. Da unngår man at den lille kikker på aaaaalt man traver forbi og holder seg lengre våken av det. Har dessverre ikke noen flere tips, men skal si ifra om jeg finner noe som funker!

Min sover godt om dagen og i vogn, men han er sånn på kvelden. Jeg bærer fra rundt 18.00 til 24.00 før han roer seg. Veldig praktisk når jeg er alene 6 døgn i uken med baby, en 2åring og en 4åring:eek: er vel en del av det å ha baby.. JEG ville ihvertfall ikke gjort noe som hindrer ham i å bevege seg eller legge noe over fjeset!

Sendt fra mobilen min ♥

Mini sover også dårlig alene på dagtid. Det hender han sover hvis jeg støvsuger, og om han får sove på siden. Legger da støtte foran så om han tipper så tipper han over på ryggen. Har innført smokk, og han roer seg som regel med den, men den ramler jo ut og da våkner han ofte. Pleier å lirke den ut etter han har sovnet skikkelig, for da våkner han ikke av at han ruller på den med hodet.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Smokk brekker hun seg med, har prøvd alle typer føler jeg. Skulle så gjerne fått henne til å ta smokk!!!

Men hvit lyd hjalp!!! I dag sovnet hun til det, men selvfølgelig ringte telefonen min og vekket henne- nå er hun Mega masete og jeg - om mulig enda mer frustrert- fordi det var så digg med litt tid til å vaske klær- må ligger det klær over hele kjøkkenet som er brettet men som jeg da selvfølgelig ikke har fått båret opp i andre etasje. Å bære det opp med en unge på armen er umulig...

Hvit lyd hjalp her også!:) heldigvis, så i dag fikk jeg faktisk spist frokost:D Nå er vi på helsestasjonen og hun sover i setet sitt, så får heller se om hun våkner mens vi er her så vi får veid og målt... Jeg vekker henne ikke nå som jeg endelig har armene mine fri;) har ikke turt å ta av henne lua engang:p

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Her òg sovner ho på armen/i fanget. Blir ho lagt bort i "reiret" sitt, i lekegringa, våkner ho innen 5 min. Men kan sove timesvis både i vippestol/bilstol og på fanget. Lar ho sove i vippe/bil-stolen noen ganger, men veit jo at det ikkje er det beste for ryggen hennes. På nattestid derimot sover ho i senga si hele natta.

Vil bare anbefale bæresjal!
Noen babyer trenger massemasse nærhet, og det synes jeg de bør få når de er så små.
Det er koselig, trygt og deilig for baby, og praktisk for mora som får gjort det som må gjøres samtidig som hun gir babyen akkurat det den trenger =)

Vil bare anbefale bæresjal!
Noen babyer trenger massemasse nærhet, og det synes jeg de bør få når de er så små.
Det er koselig, trygt og deilig for baby, og praktisk for mora som får gjort det som må gjøres samtidig som hun gir babyen akkurat det den trenger =)
Min liker ikke bæresjal :(

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Min liker ikke bæresjal :(

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013
Noen synes kanskje det blir for varmt og tett, kanskje en annen bæredings er bedre for dere? Formsydd sele som f.eks Ergobaby eller MAnduca er mye luftigere =)

Jenta mi storkoser seg i maya wrap ring slynger min men hun nærmet seg 7 kg pg jeg trenger litt "fri";)

Back
Topp