barn som våkner om natta

LunaLolita

Glad i forumet
angående barn som våkner om natta, er det noen her som sliter med at deres unger våkner om natta?

øisja har siden nyåret nå blitt ekstrem på å våkne og hylgrine på kvelden og natta, på det verste om natta har det blitt slik at vi må ta henne til oss for å få henne til å ti stille slik at resten av huset får sove.
jeg fatter ikke hva som plager henne og det begynner å bli veldig frustrende da vi har et barn til og ta vare på også. er helt utslitt for tiden..

noen som har noen tips?

Uff, det høres ikke kjekt ut. Kanskje hun har fått natt skrekk? Kanskje det hjelper med litt lys? Jeg aner ikke... Her er vi utrolig bortskjemt når det gjelder soving:)

Lukas har våknet sånn nesten hver natt siden før sommeren han, så har dessverre ingen råd[&:][&o]
Tar gjerne imot noen råd hvis noen andre har det...

ORIGINAL: litefrø

Uff, det høres ikke kjekt ut. Kanskje hun har fått natt skrekk? Kanskje det hjelper med litt lys? Jeg aner ikke... Her er vi utrolig bortskjemt når det gjelder soving:)

har et lite lys på til henne om natta etter at hun begynte å våkne men hjalp ikke stort.
er redd for at det er noe som skremmer henne om natta(noe paranormalt? siden hun ser en mann her heletiden og ser skremt ut) eller at hun har mareritt, men vet ikke hva jeg gjøre med det..

Vi har det slik vi også. Har, spesielt de siste månedene, vært mye plaget med at Sondre våkner om natta. Han ikke bare våkner, men våkner med et bang. Han bare bråvåkner og setter i gang og hyyyyyler! Ingenting nytter, utenom å ta ham opp og legge ham inntil meg.

Har prøvd lys. Har prøvd lyd. Har prøvd å roe ham mens han ligger i senga. Har prøvd å stoppe det med engang han lager en liten lyd. Har prøvd det meste føler jeg, men fortsatt våkner han om natta..

Jeg har bare innfunnet meg med situasjonen, og har et bittelite håp, innerst inne, godt gjemt, om at han en eller annen gang kommer til å sovne når han blir lagt og sove hele natta..

Såe.. Jeg har ingen gode tips å gi. Hehe. [:)]

ORIGINAL: Sunkissed©

Hvis Alma er urolig på natten er det alltid noe som plager henne. Enten feks UVI, halsbetennelse eller ørebetennelse.
Får håpe det snart roer seg. Hvis ikke ville jeg tatt henne med en tur til legen for en sjekk,
så er dere hvertfall sikker på at hun ikke har vondt noe sted :)

vi har sjekket henne for uvi.
men kanskje sjekke henne for hals og øre betennelse vis det ikke gir seg. men hun er overhodet ikke noe plaget om dagen og har forsåvidt(sett bort i fra trassen) en fin form på dagen ..

lotta er våkner nesten hver natt i ca1- 2 tiden og er lys våken og vil gjerne leke og gjerne våken i 1-2 time[&:] ...så regner med det går over , regner med vi er i ond sirkel har egentlig ikke peiling og har ikke ork å komme på å gjøre noe med det , kansje jeg selv skulle ringt helse søster om tips eller har de ikke sove sentral eller noe sån tså det går ann å prate med ?..

tvilling søstern molly sover som regel natten igjennom

ORIGINAL: Elisabeth1985

Vi har det slik vi også. Har, spesielt de siste månedene, vært mye plaget med at Sondre våkner om natta. Han ikke bare våkner, men våkner med et bang. Han bare bråvåkner og setter i gang og hyyyyyler! Ingenting nytter, utenom å ta ham opp og legge ham inntil meg.

Har prøvd lys. Har prøvd lyd. Har prøvd å roe ham mens han ligger i senga. Har prøvd å stoppe det med engang han lager en liten lyd. Har prøvd det meste føler jeg, men fortsatt våkner han om natta..

Jeg har bare innfunnet meg med situasjonen, og har et bittelite håp, innerst inne, godt gjemt, om at han en eller annen gang kommer til å sovne når han blir lagt og sove hele natta..

Såe.. Jeg har ingen gode tips å gi. Hehe. [:)]

akkurat sånn er snuppa her også.jeg har gitt opp og bare lagt hun i mmin seng.hvis ikke vekker hun lillesøster.håper virkelig hun vil sove hele natta snart...

Signerer Sunkissed her[:D] De kan være helt normale på dagen selv om de har ørebetennelse..her begynte det ca 2-4 timer etter han var lagt og var urolig resten av natta...slik holdt han på i 6 mnd....legene sa han var frisk, men jeg ga meg ikke!! 2 dager med medisin sov han hele natta

Liam har også gjort dette mange netter. Er ikke noe kjekt i det hele tatt. Han har ikke vondt noen plass. Har merket forskjell på når han har hatt vondt i ørene (noen har hatt masse) og når han drømmer. Han har hatt noen netter med skikkelige mareritt. Vi har tatt han opp av sengen for å prøve å roe han, men det nytter ikke. Ofte er han ikke våken en gang når han griner. Det kan se sånt ut, men han er det ikke. Vi har mått roe han i sengen sin. For om de blir vekket, blir det ofte verre og de blir helt forfjamset. Nå er det jo ikke sikkert det er det som er problemet hos dere, men hørtes mye ut slik som vi har hatt det. Det er ikke så mye å gjøre med det :-(

Eirik våkner av og til om natta. Noen ganger er det KUN oppmerksomhet og andre dager noe som plager han. Hører om det er oppmerksomhet og da er ignorering det aller beste her. Nå om dagen plages han med tenner og da prøver vi så godt vi kan å hjelpe uten å ta han ut fra sitt rom. Eirik sover ikke i vår seng, da bare tuller han om vi tar han inn.

Han her har vel med unntak av noen få netter aldri sovet rundt, alltid våken 1-10 ganger pr natt, oftest når han er syk, litt mindre ellers. Nå har han i tillegg begynt å klatre ut av sengen sin og kommer snikende oppi vår seng. "kose mamma sin seng" sier han..

Back
Topp