Hva er dine tanker rundt dette? Jeg synes det er litt skummelt, og at noen tar litt lett på det. De setter seg jo opp, når de er klare for å sitte på egenhånd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme beskjed har vi fåttBeskjeden fra helsestasjonen er at det er OK å sette ham opp i stol for måltider fra 6 måneder. Og at han fint kan sitte på fanget. Bortsett fra det skal han ikke sitte før han setter seg opp selv. Heldigvis en av tingene der vi har full støtte fra besteforeldre!
Syns det i grunn er rimelig komisk at mange som skriker over bruk av vippestol og gåvogn ofte er de som har barna både sittende og stående på fanget selv[emoji23] logikken forsvinner noen ganger[emoji15]
Selv syns jeg det er helt ok å la de sitte om de kan sitte selv uten støtte, før det bør de sitte minst mulig!
Er disse tingene jeg synes er litt skummelt. Leser flere som gjør det, forskjellige steder på nett. Forsøker forsiktig å si noe, tilfelle noen ikke vet. Men møter ofte krasse toner, som at mange gjør det, så det går jo bra etc.Ei jeg vet om driver å stabler opp ungen som ikke kan sitte selv i tripptrapp-stol...
Men kan ikke si noe, for da klikker hun vel helt. Tåler ikke å høre andre mene noe annet.![]()
Er disse tingene jeg synes er litt skummelt. Leser flere som gjør det, forskjellige steder på nett. Forsøker forsiktig å si noe, tilfelle noen ikke vet. Men møter ofte krasse toner, som at mange gjør det, så det går jo bra etc.
Tenkte på situasjoner som: babyen min kan sitte, men klarer ikke sette seg opp selv. Det høres litt feil ut å "stable" en baby opp i sittende stilling på gulvet f.eks. når baby ikke er klar for å sette seg opp... Tenker at det er jo en grunn til at baby ikke sitter enda, den er ikke klar for det. Vippestol var ikke helt i mine tanker, mer at noen setter babyen sin rett opp og ned og iherdig øver på å sitte, enda baby ikke forsøker på dette selv.Tja spørs litt hva man mener, ting som cosacita nevner liker jeg absolutt ikke og syns det kunne hvert tatt vekk fra markedet, men vippestol og matstol man bruker lite syns jeg er ok siden flere gjerne bruker litt tid, slik som min, han har begynt å sette seg opp nå, måtte bare krabbe litt først [emoji6]
Ja, ikke sant. Tenkte mer på de som "stabler" de opp på gulvet, og på en måte lærer de å sitte selv, før de er klare for det.Beskjeden fra helsestasjonen er at det er OK å sette ham opp i stol for måltider fra 6 måneder. Og at han fint kan sitte på fanget. Bortsett fra det skal han ikke sitte før han setter seg opp selv. Heldigvis en av tingene der vi har full støtte fra besteforeldre!
Hvis de kan sitte selv. Men jeg tenker at en baby bør lære seg å sitte stødig på gulvet på egenhånd når den er klar for det, er du med på tanken? Enkelte øver på å få baby til å sitte, føler det blir feil..Syns det i grunn er rimelig komisk at mange som skriker over bruk av vippestol og gåvogn ofte er de som har barna både sittende og stående på fanget selv[emoji23] logikken forsvinner noen ganger[emoji15]
Selv syns jeg det er helt ok å la de sitte om de kan sitte selv uten støtte, før det bør de sitte minst mulig!
Ja slik som å la de sitte i disse. Huff ser ikke noe bra ut egentligTenkte på situasjoner som: babyen min kan sitte, men klarer ikke sette seg opp selv. Det høres litt feil ut å "stable" en baby opp i sittende stilling på gulvet f.eks. når baby ikke er klar for å sette seg opp... Tenker at det er jo en grunn til at baby ikke sitter enda, den er ikke klar for det. Vippestol var ikke helt i mine tanker, mer at noen setter babyen sin rett opp og ned og iherdig øver på å sitte, enda baby ikke forsøker på dette selv.