Barn som spiser lite i bhagen

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Hva gjør dere? Han kommer til å spise frokost hjemme, men han spiser nesten ikke noe til verken lunch eller frukten. Vurderer å sende med smoothie og yoghurt til lunsjen, og skive, kavring og riskake til frukten.

Han er 1,5 år og svært småspist. Hjemme får jeg i han en del, men i barnehagen er det problematisk.

Er det ok å drikke smoothie og gnage på riskake mens de andre spiser fra felles lunch?

Andre tips?

Han er ny i barnehagen, så håper jo det vil bedre seg med tid og stunder, men i mens må jo gutten få i seg noe næring.

Har vært noen dager på tilvenning nå. I dag spiste han kun en rosin og drakk litt melk :/

Vesla her er småspist og har endel andre utfordringer, enkelte dager så har et av personalet sittet igjen alene med henne etter at de andre barna har spist så hun har fått spise alene. Vesla her blir i blant veldig opptatt av hva de andre spiser, og får ikke ro om sin egen matsituasjon. Så da har de løst det med å være 1:1 under måltidene av og til. Hos oss har bhg fullkost og barna får alle måltidene der, så frokost og lunsj er som buffet, og barna har flere valgmuligheter til det de vil spise.

Jeg jobber i bhg selv og jeg mener at hvis sjansen er større på at han får i seg noe mat ved å gi han smoothie og riskake, så bør han få lov til det :) Det er jo bedre at han får i seg det enn at han skal sitte med den andre maten og ikke få i seg noen ting :)

Back
Topp