Barn som sover dårlig + jobb

Arca

Flørter med forumet
Dere som har barn som sover dårlig om natta, hvordan kommer dere dere gjennom arbeidsdagen?? Minstemor sover så dårlig om natta, og jeg syns det er vanskelig nok å komme meg gjennom dagene nå når jeg går hjemme.:sleep011 Om to uker begynner jeg på jobb igjen, og jeg skjønner virkelig ikke åssen jeg skal klare det. Jeg er ikke en god versjon av meg selv når jeg er så trøtt, tålmodigheten synker drastisk og jeg tyner alt jeg har for å holde meg blid ovenfor ungene. Jeg er lærer på en barneskole og må med andre ord forholde meg til barn hele dagen på jobb også, og der har jeg ikke bare to om gangen men 25!o_O

Jeg har kontorjobb, så det er lettere for meg å være trøtt her, men triksene jeg har lært er å
1. Drikke kaffe bare når jeg holder på å sovne, føler jeg får mer effekt da
2. Husk å spise
3. Varier oppgaver
4. Gå rundt i rommet noen ganger
5. Be folk dobbeltsjekke enkelte oppgaver
6. Snakk med andre voksne inni mello
7. Trekk frisk luft i løpet av dagen
8. Jobb med å holde fokuset

I perioder der det går lenge med tilnærmet ingen søvn er det ekstra vanskelig, men er fortsatt oppe flere ganger om natta med han som snart blir fire, så det begynner å bli noen år uten sammenhengende søvn. Nå har de flere netter der det er mye bedre enn før, og ikke som det første året, så ting blir enklere etterhvert! Må du kjøre bil til jobb?

Jeg har kontorjobb, så det er lettere for meg å være trøtt her, men triksene jeg har lært er å
1. Drikke kaffe bare når jeg holder på å sovne, føler jeg får mer effekt da
2. Husk å spise
3. Varier oppgaver
4. Gå rundt i rommet noen ganger
5. Be folk dobbeltsjekke enkelte oppgaver
6. Snakk med andre voksne inni mello
7. Trekk frisk luft i løpet av dagen
8. Jobb med å holde fokuset

I perioder der det går lenge med tilnærmet ingen søvn er det ekstra vanskelig, men er fortsatt oppe flere ganger om natta med han som snart blir fire, så det begynner å bli noen år uten sammenhengende søvn. Nå har de flere netter der det er mye bedre enn før, og ikke som det første året, så ting blir enklere etterhvert! Må du kjøre bil til jobb?
Eldste mi er tre, og ho har blitt bedre, men våkner fortsatt 1-2 ganger om natta, i tillegg til at ho gjerne står opp mellom 5 og 6. Minste våkner alt fra 3 til 100 ganger i løpet av natta, og når ho endelig sovner ordentlig sånn i 4 tida så tar det ikke lange stunda før eldste våkner og vekker minste også. o_O
Jeg må ikke kjøre til jobb sånn avstandsmessig, men fordi jeg stort sett alltid har med mye bøker og papirer fram og tilbake, så da blir det vanskelig å unngå bilen når jeg i tillegg skal hente/levere barna på veien.
Jeg har ikke rom for pauser og kaffe i løpet av de timene jeg har elever, så når elevene reiser hjem og vi har møtetid blir jeg sittende og slite hardt for ikke å sovne, for da har jeg brukt alle krefter på å holde meg i gang med elevene (og det var før jeg fikk minstemor, og med andre ord bare hadde én natterangler:confused:)

Eldste mi er tre, og ho har blitt bedre, men våkner fortsatt 1-2 ganger om natta, i tillegg til at ho gjerne står opp mellom 5 og 6. Minste våkner alt fra 3 til 100 ganger i løpet av natta, og når ho endelig sovner ordentlig sånn i 4 tida så tar det ikke lange stunda før eldste våkner og vekker minste også. o_O
Jeg må ikke kjøre til jobb sånn avstandsmessig, men fordi jeg stort sett alltid har med mye bøker og papirer fram og tilbake, så da blir det vanskelig å unngå bilen når jeg i tillegg skal hente/levere barna på veien.
Jeg har ikke rom for pauser og kaffe i løpet av de timene jeg har elever, så når elevene reiser hjem og vi har møtetid blir jeg sittende og slite hardt for ikke å sovne, for da har jeg brukt alle krefter på å holde meg i gang med elevene (og det var før jeg fikk minstemor, og med andre ord bare hadde én natterangler:confused:)
Hvis jeg må kjøre når jeg er veldig trøtt snakker jeg høyt eller synger høyt i bilen, eller snakket i tlf., da sovner jeg ikke. Kan det hjelpe med kaffe i møtene? Kan du si fra til de du jobber med at det er vanskelig og be dem vise hensyn? Får du referat fra møtene i ettertid?

Hos oss er det eldste som er våken mest. 3-100 ganger hver natt, natt til i dag var det hver halvtime, men minste stort sett bare er oppe 1-3 ganger hver natt. Håper der snart blir bedre!

Hvis jeg må kjøre når jeg er veldig trøtt snakker jeg høyt eller synger høyt i bilen, eller snakket i tlf., da sovner jeg ikke. Kan det hjelpe med kaffe i møtene? Kan du si fra til de du jobber med at det er vanskelig og be dem vise hensyn? Får du referat fra møtene i ettertid?

Hos oss er det eldste som er våken mest. 3-100 ganger hver natt, natt til i dag var det hver halvtime, men minste stort sett bare er oppe 1-3 ganger hver natt. Håper der snart blir bedre!
Jo, på møtene pleide jeg å lesse på med kaffe:p flere av kollegene mine vet at jeg får lite søvn, så de tar nok hensyn så godt det lar seg gjøre, men er ikke alltid så mye de får gjort. Har heldigvis en kollega som har lovt å være støttekontakten min, så jeg kan spørre ho om alt jeg ikke får med meg fra fellesmøte hvertfall (er dessverre ikke på samme team) og ho skal minne meg på ting :laughing002 Får ikke referat fra de vanlige ukesmøtene nei, bare hvis det er noe med ppt eller lignende.

Kan ikke bf hjelpe til om natta, så du får noen gode netter?
Han våkner ikke om det så løper 10 elefanter forbi han :banghead: ikke er han spesielt flink til å bidra om han først er våken heller... Han står bare og koper med ungen i armene og irriterer seg over at ho ikke sover...som om ho sovner lettere igjen av at han blir gretten.:meh:

Jeg har rett og slett bare måtte lære meg å sove middag for å i det heletatt overleve...

Jeg har rett og slett bare måtte lære meg å sove middag for å i det heletatt overleve...
Får du det til i hverdagskaoset, mellom henting i barnehage, middag, bading, legging og alt sånt?
Jeg og ungene er hjemme kl. 16, og så spiser vi middag mellom 16.30 og 17. Minste legger seg kl. 18, og største kl. 19, og legging tar tid med dem begge. Blir ikke mye rom til noen middagslur.

Jeg var et veldig veldig dårlig menneske.. Nå drikker jeg bøttevis med kaffe og energidrikker. Totalt avhengig.
Varierer mellom Iskaffe, kaffelatte, svart kaffe og energidrikker :P

Får du det til i hverdagskaoset, mellom henting i barnehage, middag, bading, legging og alt sånt?
Jeg og ungene er hjemme kl. 16, og så spiser vi middag mellom 16.30 og 17. Minste legger seg kl. 18, og største kl. 19, og legging tar tid med dem begge. Blir ikke mye rom til noen middagslur.
Jeg slapper av 15 min etter middag. Da ser eldste til minste. Ikke alltid jeg sover men får en timeout til å hente meg inn igjen. Er ikke alltid jeg er så veldig trøtt men noen ganger må jeg bare ta hensyn til graviditeten...

Jeg var et veldig veldig dårlig menneske.. Nå drikker jeg bøttevis med kaffe og energidrikker. Totalt avhengig.
Varierer mellom Iskaffe, kaffelatte, svart kaffe og energidrikker :p
Ser for meg et heftig forbruk av både kaffe og energidrikk ja:wacky: er mest redd for å være en dårlig versjon av meg selv ovenfor barna...både elevene mine og mine egne barn. Voksne får bare tåle det:p

Jeg slapper av 15 min etter middag. Da ser eldste til minste. Ikke alltid jeg sover men får en timeout til å hente meg inn igjen. Er ikke alltid jeg er så veldig trøtt men noen ganger må jeg bare ta hensyn til graviditeten...
Du er gravid i tillegg ja, da er det hvertfall viktig at du får tatt deg noen pauser!:love2

Tulla vår har vært våken alt fra 1-2 ganger om natta, til to ganger i timen det siste halvåret. Jeg begynte på jobb i januar og vi har måtte prøve oss litt fram. Hun begynte i bhg i januar, og hadde en lang periode hvor hun sov roligere og våkna mindre om hun fikk sove mellom oss om natta, så vi samsov hver natt. Når sover hun best på eget rom igjen. Vi tar annehver natt nå, så vi bytter på å få sove, i helgene har vi også en dag hver hvor vi sover ut. Jeg prøver å komme meg ut en tur på ettermiddagen, tidlig kveld så ikke jeg sovner på sofaen etter legging, og så må jeg ha kaffe til frokost.

Begynner på jobb igjen snart. Spennende, særlig det å jobbe kveld og så dagvakt dagen etter... Misunner samboer som drikker energidrikker, noe jeg ikke kan enda pga amming:p

Begynner på jobb igjen snart. Spennende, særlig det å jobbe kveld og så dagvakt dagen etter... Misunner samboer som drikker energidrikker, noe jeg ikke kan enda pga amming:p
Det er pyton nok med kveld/dag uten at man må opp flere ganger om natta :shy:

Du kan vel det? Så lenge du er obs på daglig koffeininntak er det ok alle steder jeg har lest. Eller reagerer baby på koffein kanskje? :(

Back
Topp