barn som snakker i søvne..

LilleLavendel

Forumet er livet
er det vanlig? lillemannen her snakker/synger i søvne HVER natt, kan holde på i tiiimesvis. gjør det samme når han sover på dagtid, men ikke fullt så masse. barnehagen har holdt på å ta ham opp mange ganger, fordi de tror han er våken, men så innså de faktisk at han bare prater i søvne. hver dag.
er det normalt liksom? kan de hjelpes til å slutte med det? tenker at han ikke får like god og dyp søvn? hva kan være årsaken? han er ellers en rolig, bedagelig og blid gutt:) har astma, det er det eneste nå da...:)

Hehe... Noen prater mer enn andre, både i våken og i sovende tilstand. Er helt normalt, er iallefall lite du kan gjøre for å få noen til å slutte å snakke i søvne annet enn å vekke de. Og da blir ihvertfall søvnen forstyrret. 

Hehe min snakker også i søvne av og til... ikke mange ord  , men hører han snakker litt der inne av og til... skjer stort sett 1-2 ganger hver natt nå i det siste... aner ikke hva det kommer av... men vet at pappen også snakker i søvne... kanskje det er arvelig?

Den eine av ungane her gjer det. Ho snakkar *mykje* i søvne, kvar natt. Har gått ned mange gongar på kveldstid fordi ho f.eks. har ropt på mamma, men så viser det seg å berre vere ein samtale ho held på med...

Eg har i alle fall gitt opp å gå ned kvar gong ho lagar lyd, enten det er latter eller sutring, for det er veldig sjeldan ho er våken. Ho har holdt på slik sidan ho begynte å snakke, no er ho fire.

Mellomstebror snakker i søvne her - jeg tror det er alt det han holder inne i løpet av dagen (han kommer ikke til orde da, for lillesøster tyyyter HELE dagen) som må ut :D

Hihi, mini synger i søvne en gang iblant han også. Men langt ifra så ofte som din da! Synes igrunn det er koselig jeg.. ;P

Back
Topp