barn som sier hun er trøtt ofte

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Jentungen blir snart fem år. Har i en periode nå ofte sagt hun er trøtt. Kan gjerne si det to timer etter hun har stått opp. Sover greit om nettene. Sovner mellom 19-20 stort sett om vi ikke er avgårde på noe. Nå som jeg er i permisjon kan hun sove til hun våkner om morraen. Varierer fra 06-0730 men er flest dager rundt 630-715.

At hun sier hun er trøtt på ettermiddagen når det nærmer seg legging er mer forståelig enn kort tid etter hun er stått opp..

Hender også hun sier hun har vondt i magen. Ikke plaget med forstoppelse..

Samboer mener vi bør ta ho til legen. Jeg Føler det er litt lite grunnlag...

Jenta mi var sliten og sutrete på ettermiddagen. Etter at hun fikk diagnosen cøliaki og begynte på glutenfri mat så ble det mye bedre.

Hadde du andre «mistanker» for allergi?

Litt løs mage innimellom. En episode med sure oppstøt. Det er mye mageproblemer i min familie, og derfor var jeg obs på slike små signal. Så da vi kom til legen tvilte hun sterkt på at det var noe der, og barnelegen trodde hun hadde en infeksjon. Det kan jo være mye rart, eller ingenting, men jeg er glad jeg sjekket det opp :)

Jentungen blir snart fem år. Har i en periode nå ofte sagt hun er trøtt. Kan gjerne si det to timer etter hun har stått opp. Sover greit om nettene. Sovner mellom 19-20 stort sett om vi ikke er avgårde på noe. Nå som jeg er i permisjon kan hun sove til hun våkner om morraen. Varierer fra 06-0730 men er flest dager rundt 630-715.

At hun sier hun er trøtt på ettermiddagen når det nærmer seg legging er mer forståelig enn kort tid etter hun er stått opp..

Er det noe i kostholdet dere kan endre? Er det mye raske karbohydrater som lyst brød, pasta osv? :)

Ville dra innom legen og sjekke for cøliaki. De tar blodprøve først. Her var det sjekket bare for å utelukke da sønnen hadde ofte vondt i magen (men ikke typ diarré og oppkast)
De første blodprøvene slo ikke ut, men han hadde likevel cøliaki

Takk for tips ☺️ Både cøliaki og melkeallergi i familien, men de har hatt mer tydelige symptomer...

Men skader vel ikke å høre med legen for sikkerhetsskyld....

Takk for tips ☺️ Både cøliaki og melkeallergi i familien, men de har hatt mer tydelige symptomer...

Men skader vel ikke å høre med legen for sikkerhetsskyld....

Det går gjerne i familien, så det er absolutt greit med en blodprøve. Det er så fint å ta det tidlig. En ting er at det er bra for helsen, men også for å bli vant med glutenfri mat og det som følger med. Jenta mi var 4 år da vi begynte prosessen, og hun klager aldri på konsistensen på glutenfritt brød. Jeg hadde ikke taklet å spise dem om jeg hadde fått diagnosen nå, for de er ekle :P

Back
Topp