Barn som plutselig har begynt å våkne om natten

Carrefour

Flørter med forumet
MayDay2021
Hei!
Har ei jente som er 1 år 9 mnd. Har meir eller mindre det siste året sovet gjennom natten, med unntak av noken netter her og der, der ho våkner pga ho finner ikkje smokken eller noke anna. Då har det vore nok å gi ho smokken/stryke ho litt på ryggen også legger ho seg til å sove igjen.
Men dei siste 3 vekene har ho begynt å våkne kvar einaste natt der ho skriker skikkelig og finner ikkje roen på egenhånd. Ho blir stille og legger seg til i senga i det vi kommer inn i rommet, og alt er tilsynelatende i orden (har smokken og alt). Men i det vi går ut skriker ho SKIKKELIG.
Ho er stille så lenge vi er i rommet, vi kan feks sitte i stolen på rommet til ho sovner, men det kan ta lang tid.
Vi skal ha en baby til nå med termin 18 mai, og lurer på om det er noen som veit kva som gjer dette eller har tips til kva vi kan prøve.. Begynner å bli trøtt av å være oppe kvar natt :( Kan det være at ho skjønner at det kommer en baby til og at det er noe med det?
På forhånd takk for alle svar!!

Akkurat det samme med min på samme alder. Har funnet ut at det er nattskrekk/mareritt. Er ikke så mye annet å gjøre enn å gi de kos og trygghet har jeg funnet ut ❤

Hadde det samme med gutten min i den alderen, har dessverre ikke noen bedre råd enn at bare vær rolig, og tilstedeværende. Hos meg så ble det verre hvis jeg tok på han, da vrengte han seg heelt stakkars :shy: så jeg satt bare med senga og sa «det går fint, mamma er her» Mener det gikk over etter noen uker/en mnds tid :happy:

Back
Topp