Barn som mister tenner

smash

Forumet er livet
VIP
Når mistet barnet ditt sin første tann?
Jenta mi på 5 har ikke mista noen,og har heller ingen løse, mens venninna hennes på nesten 6 har mista 2 eller 3 tenner og troooor ho har en løs nå.
De to ho har mista har til og med vokst opp igjen..

Hva er vanlig?

¨Tror det er individuelt. Simen (5)har en løs tann nå men vet sønnen til venninna mi som er 6 år ikke har mista noen enda.

Det husker jeg faktisk ikke men mener han var nærmere 6 år..

Tara blir 5 i januar og har ingen løse..de er vel like forskjellige der som hvor gamle de er når de får tenner..

Liam er straks 16 mnd og har 4 tenner han var 1 år når den første kom..

gutten min mistet sin første rett før han ble 6 år. Første av kompisene på førskolegruppa som mistet. Men flere av jentene var litt tidligere ute. Nå er han snart 7, og har vel mistet 5 tenner. Og har en løs.

Tror det varierer veldig. Ei lita jente jeg kjenner ville ikke begynne på skolen uten at hun hadde mista en tann, så hun mer eller mindre dro ut en litt løs tann da hun var 6,5. Tror ikke hun hadde mista den på et par måneder hvis hun ikke hadde gjort det selv. Men det førte til at det gikk laaang tid før den vokste ut.

Min minste mistet sin første en uke før hun fylte fem år. 

Nå er hun 6,5 år, og har mistet åtte tenner, og ni og ti er løse. 

Niesen min mistet sin første tann rett før hun ble 5, og neste ved siden av rett etterpå. Min sønn på 5,5 år har ikke mistet noen og har ingen løse enda.Selv var jeg supertreg med å miste tenner, og hadde ikke mistet noen enda da jeg begynte på skolen, så var langt over 7 år.

Eldstemann her mistet tann nr 1 to dager før 5 årsdagen. Den hadde da vært litt løs siden i sommer.

det er nok opp og ned
Gutten her mistet første tann da han var rundt 4år, da han var 5år hadde han mistet 4åpe og 4 nede og det hadde kommet fram 6tenner.

Snuppen her mistet sin første dagen før 4 års dagen sin, men der skal det sies at ho har en trolltann som også skal felles før nytanna kommer. Nå er ho 5.5 år og tann nr 6 datt ut for 14 dager siden.

min 5,5åring har mista to, og han hadde nye før han mista noen, de vokste opp bak så han hadde en periode med 4 fortenner nede, lekkert :P
De har flytta seg inn foran der han mista nå da, det gikk ganske fort egentlig...

Nå har han ingen løse, og det ser ikke ut som det er noen flere som kommer opp heller...

Back
Topp