Hei. Jeg har en 2år gammel jente med mistanke av anemi. Vi prøvde nå 2 ganger å ta blodprøve privat, men det ble mye skrik, gråt, slåing Ved andre forsøk ble det prøvd kinderegg og andre bestikkelser. Føler også at dama som som skulle ta prøve var dårlig, hun brukte veldig lang tid og traff ikke blodåret, selv om hun sier at hun traff det men barnet rørte på seg. Hun brukte også veldig stor nål som jeg ikke tror er riktig når det er snakk om små barn.
Nå har jeg en traumatisert unge og vet ikke hvilken vei jeg skal gå..kan ikke prøve igjen, ikke hos samme perso i hvertfall.
Vet dere om det er mulig å be fastlegen å henvise til sykehus eller andre steder hvor de er virkelig flinke til å ta prøve av barn som gir så mye motstand?
Nå har jeg en traumatisert unge og vet ikke hvilken vei jeg skal gå..kan ikke prøve igjen, ikke hos samme perso i hvertfall.
Vet dere om det er mulig å be fastlegen å henvise til sykehus eller andre steder hvor de er virkelig flinke til å ta prøve av barn som gir så mye motstand?