Barn som ikke vil gå...

Gitte__

Forumet er livet
Har en på 3 år som har begynt å protestere veldig på å gå til og fra bhg[:-] Vi går hver dag (nesten) og det tar ca 15-20 min. Så er ikke så langt. Har gjort det i 2 år no[;)]

Men dei siste ukene har han begynt å ikke ville gå, han spørr alle ansatte i bhg om dei kan kjøre han hjem, og pappa kan hente, om vi kan ta bussen[:-] Og han vil ikke hjem fra bhg fordi vi må gå[&:]

Av og til henter/leverer sambo, men er som regel meg. Bærer i tillegg minste på 1 år på ryggen, så greier ikke bære han heller[8D]

Er det bare en fase? Håper virkelig han gir seg snart, for det er vanskelig å tvinge han hjem[8D]

Er det ikke vanlig at de har en sånn periode der de er litt late, da? Mamma sier ivertfall det [8D]

ORIGINAL: tigerbebis

Er det ikke vanlig at de har en sånn periode der de er litt late, da? Mamma sier ivertfall det [8D]

Aner ikke[8D] Han har aldri vært slik før[8D]

Unger vil ikke ting i perioder. Det er jo helt vanlig.

Men er hun "uvanlig" lat i andre situasjoner også? Eller er hun aktiv i barnehagen.

Jeg kjenner ei med ms. Hun er voksen i dag og sitter i rullestol, men hun sa til meg at som barn ble hun sett på som"lat" fordi hun ikke var aktiv som de andre barna og likte bedre rolige leker. Hun var ikke den som klatret i trær og kjempeaktiv liksom. Vet ikke når hun ble diagnosert, men tror det var i skolealder. Og senere har man jo funnet ut at hun egentlig ikke var lat, men hadde begrensninger.

Men mine unger som jeg føler er hypre i perioder kan godt sette seg ned og ikke gidde å gå mer. De bruker jo kanskje opp kreftene sine i barnehagen også. Trenger absolutt ikke å bety noe om han ikke er sånn hele tiden.

ORIGINAL: Mikke

Unger vil ikke ting i perioder. Det er jo helt vanlig.

Men er hun "uvanlig" lat i andre situasjoner også? Eller er hun aktiv i barnehagen.

Jeg kjenner ei med ms. Hun er voksen i dag og sitter i rullestol, men hun sa til meg at som barn ble hun sett på som"lat" fordi hun ikke var aktiv som de andre barna og likte bedre rolige leker. Hun var ikke den som klatret i trær og kjempeaktiv liksom. Vet ikke når hun ble diagnosert, men tror det var i skolealder. Og senere har man jo funnet ut at hun egentlig ikke var lat, men hadde begrensninger.

Men mine unger som jeg føler er hypre i perioder kan godt sette seg ned og ikke gidde å gå mer. De bruker jo kanskje opp kreftene sine i barnehagen også. Trenger absolutt ikke å bety noe om han ikke er sånn hele tiden.

Han er ikke lat hjemme eller i bhg. Er bare den gåinga han ikke gidder mer[:-]

Jeg vet det er vanlig, men han har aldri vært slik før. Det han vil gjøre hvis vi spørr er å gå på fjellet[8D]

Prøver å lure han med meg, snakke om ting og slikt. Men det går saaaakte[8D]

Har hørt at i perioder hvor unger og ungdommer vokser mye, så blir kroppen mer sliten, og de orker ikke så mye.

Back
Topp