Vår jente sluttet nettopp i sommer med bleie, hun er 2 år og 8 mnd. Vi hadde to dager med masse uhell, men så løsnet det, og etter det hadde hun ingen uhell hverken på dagen eller på natten og er helt bleiefri. Etter 3 uker ferie med truse og null uhell skulle hun begynne i barnehagen igjen denne uken, og hun hadde 3,4,5 uhell mandag, tirsdag og onsdag. Og uhellene kommer typisk rett etter de har forsøkt å gå på do. Igår ga jeg beskjed til barnehagen at jeg ville komme to ganger iløpet av dagen for å ta henne med på do, for å se om det kunne hjelpe. Da jeg kom tisset hun de to gangene jeg var med, hadde ingen uhell, men tisset heller ikke med noen av de ansatte. Tenkte å forsøke samme rutinen idag, men hun tisset ikke første gang jeg var med henne.
Har noen erfaring med barn som ikke vil gå på do med de ansatte i barnehagen?
I sommer har hun som sagt vært helt tørr. Vi har vært på bilturer, ukjente steder, på besøk ++ og ingen uhell. Hun har tisset på mange forskjellige doer, uten doring, med doring, på potte. Andre i slekten har hjulpet henne på doen og det har gått fint.
Vet hun er tryggere på enkelte ansatte i barnehagen, så tenkte det gjerne ville hjelpe dersom en av de tok henne med på do, men det kommer ingenting. De har til og med forsøkt å distrahere henne med å se på en film på telefonen for å se om hun slapper av bedre da, uten at det hjelper.
Jeg tenker jo hun er klar til å være bleiefri siden hun kun hadde uhell de to første dagene vi forsøkte uten bleie, og etter det har hun vært helt tørr, både dag og natt, men får følelsen av at noen i barnehagen ikke er enige siden de faktisk også har tatt på henne bleie etter hun har hatt uhell eller fordi de skal på tur. Presser jeg for mye og bør bare la henne gå med bleie lenger?
Noen som har erfaring eller gode tips?
Har noen erfaring med barn som ikke vil gå på do med de ansatte i barnehagen?
I sommer har hun som sagt vært helt tørr. Vi har vært på bilturer, ukjente steder, på besøk ++ og ingen uhell. Hun har tisset på mange forskjellige doer, uten doring, med doring, på potte. Andre i slekten har hjulpet henne på doen og det har gått fint.
Vet hun er tryggere på enkelte ansatte i barnehagen, så tenkte det gjerne ville hjelpe dersom en av de tok henne med på do, men det kommer ingenting. De har til og med forsøkt å distrahere henne med å se på en film på telefonen for å se om hun slapper av bedre da, uten at det hjelper.
Jeg tenker jo hun er klar til å være bleiefri siden hun kun hadde uhell de to første dagene vi forsøkte uten bleie, og etter det har hun vært helt tørr, både dag og natt, men får følelsen av at noen i barnehagen ikke er enige siden de faktisk også har tatt på henne bleie etter hun har hatt uhell eller fordi de skal på tur. Presser jeg for mye og bør bare la henne gå med bleie lenger?
Noen som har erfaring eller gode tips?