Barn som ikke får puste av kraftig vind

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Hva gjør dere for å skjerme barna for vinden?
Her vi bor blåser det ganske ofte, og sønnen min på 2,5 får ikke puste når kraftig vind treffer han rett i ansiktet. Vet det er vanlig for babyer, men han har liksom ikke vokst det av seg slik som søstera. Han får ikke puste også begynner han å gråte. Det er et problem når vi skal levere i barnehagen fordi vi må være to. Eldste blåser bort så hun må holdes i hånda, men minste må bæres og skjermes for vinden. De går jo ut i barnehagen også til tross for vær og vind og han trives nok ikke så godt ute da.

Er det noe vi kan gjøre? Finnes det en typ lue som skjermer for vinden, men som også er mulig å puste gjennom? Hva gjør dere som har samme problem?
 
Vi bor for tiden i Frankrike, og her er det veldig vanlig å skjerme med regntrekk over vogna, selv når det ikke regner, men nettopp det at det skjermer mot vinden også. Om han har vogn og kan sitte i den?
 
Vi bor for tiden i Frankrike, og her er det veldig vanlig å skjerme med regntrekk over vogna, selv når det ikke regner, men nettopp det at det skjermer mot vinden også. Om han har vogn og kan sitte i den?
Ved levering så funker nok det fint, men han er for rastløs til å sitte i vogn ute i barnehagen, skal helst løpe rundt.
 
Ved levering så funker nok det fint, men han er for rastløs til å sitte i vogn ute i barnehagen, skal helst løpe rundt.
Nei, det funker så klart ikke da. Håper noen har et godt tips til deg :)
 
Jeg har samme problem, så har åpenbart ikke vokst det av meg :laughing002
Det jeg gjør er enten å vri hodet til siden, snu hele kroppen slik at jeg får vinden i ryggen, eller stikke munnen ned i jakka og trekke pusten der. Dette har jeg også «lært bort» til mine barn.
 
Jeg synes også det er vanskelig og er voksen. Tror ikke det er så mye du får gjort utenom å gå/stå/sitte i anen vindretning. Evnt kanskje man kan se om man har utedresser/ jakker med litt høy krage så man får munn/nede innenfor kragen for å skjerme litt.
 
Jeg har samme problem, så har åpenbart ikke vokst det av meg :laughing002
Det jeg gjør er enten å vri hodet til siden, snu hele kroppen slik at jeg får vinden i ryggen, eller stikke munnen ned i jakka og trekke pusten der. Dette har jeg også «lært bort» til mine barn.
Samme her! :hilarious:
 
Hals, vindstopper-hals, astma-maske-hals...?
 
Back
Topp