Barn som gråter seg blå

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Lillebror får av og til " annfall " om jeg kan kalle det det.
Om han slår seg eller blir veldig sint så kan han gråte så mye at han ikke greier å trekke pusten.
Han blir da blå og til slutt om han ikke greier å trekke pusten så besvimer han. Etter noen få minutter så er han seg selv igjen, men det er helt forferdelig når det står på. :sad015
Etter som jeg har forstått så er det vist ikke noe som kan gjøres med. :(

Noen andre som har opplevd noe lignende og har råd?
Han var blå og livløs geleklump da han ble født, så er livredd for å miste han på " samme " måte. :(

* Måtte bare lufte hode litt*

Det hørtes helt grusomt ut!!! :( skjønner godt at det er skremmende. :( :( Har ingen erfaring med det dessverre...

Sent from my iPhone using BV Forum

Storebror og grein sånn som du beskriver. Han svimte aldri av, men her hjalp det om eg blåste han forsiktig i ansiktet. Da trakk han pusten. Eller gikk ut på trappa med han. Håper det ordner seg for dere snart.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det skjedde stadig vekk med lillebror. Kjempeekkelt! Vi også pleide å gå ut i frisk luft, og blåse han i ansiktet
Heldigvis ser det verre ut enn det egentlig er. :)

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Har du søkt på affekt-skrik / affekt syndrom / affekt gråt??

Helsesøster advarte meg mot dette men jeg har aldri sett det selv. Men hun sa det var ufarlig men ekkelt å se på. :/ kanskje Helsesøster hos dere kan gi god info?

Helsesøster advarte meg mot dette men jeg har aldri sett det selv. Men hun sa det var ufarlig men ekkelt å se på. :/ kanskje Helsesøster hos dere kan gi god info?
Det er veldig ekkelt å se på. Snakka med HS da han var født å fikk bare beskjed om å snakke med legen om det. Ble henvist til sykehus, men de fant ikke noe. Han har vært fin i en lang periode, men nå er det tilbake.

Håper bare ikke spira i magen har planer om det samme

Men hva er det han gråter for? Klarer du å forhindre at situasjonen oppstår?

Jeg fikk det i korte trekk forklart at unger som begynner å hyle uten å stoppe vil etter to tre minutter besvime og det er kroppens egen metode for å roe ned hysterien.
Men ingen har jo lyst å se sine barn svime av. Men det høres jo ganske typisk ut som du beskriver her og det er vel gjerne i den alderen sånn "trass skriking" kommer.

Jeg regner jo med du har forsøkt å avlede han og derfor lurer jeg på om han reagerer med denne gråtingen av bestemte ting eller generelt når han blir frustrert?
Har han ord? Kan du lære han nye ord for å uttrykke sinne sitt?

*tenker høyt*

Men hva er det han gråter for? Klarer du å forhindre at situasjonen oppstår?

Jeg fikk det i korte trekk forklart at unger som begynner å hyle uten å stoppe vil etter to tre minutter besvime og det er kroppens egen metode for å roe ned hysterien.
Men ingen har jo lyst å se sine barn svime av. Men det høres jo ganske typisk ut som du beskriver her og det er vel gjerne i den alderen sånn "trass skriking" kommer.

Jeg regner jo med du har forsøkt å avlede han og derfor lurer jeg på om han reagerer med denne gråtingen av bestemte ting eller generelt når han blir frustrert?
Har han ord? Kan du lære han nye ord for å uttrykke sinne sitt?

*tenker høyt*
Det er mest om han for eks slår seg å han får vondt, men også om han rett og slett blir sint for noe.
Han har også begynt å bli hysterisk når han må skifte bleie. Men aner rett og slett ikke hvorfor han blir så hysterisk.

Mitt barn hadde det slik, fikk beskjed om at det kom til å gå over avsegselv ved 1,5år til 2 års alderen, det eneste som er å gjøre er vel å holde barnet når det skjer, slik at det ikke faller å slår seg. Ekkelt, men det går etter min erfaring over:)

Mitt barn hadde det slik, fikk beskjed om at det kom til å gå over avsegselv ved 1,5år til 2 års alderen, det eneste som er å gjøre er vel å holde barnet når det skjer, slik at det ikke faller å slår seg. Ekkelt, men det går etter min erfaring over:)
Så utrolig godt å høre at det går over. Er så ekkelt når det står på. Å ennå ekklere når man er full av hormoner i tillegg å bare vil sette seg ned å gråte sammen med han.

Back
Topp