Barn som går/gikk på tå

Baby_mamma23

Forelsket i forumet
Snuppa her har gått på tærne helt fra ho begynte å reise seg, gå i armene våre osv.. Men nå er ho snart 13 mnd og går fortsatt kun på tå, selv når ho har på sko går ho på tå. Virker som om ho ikke skjønner at det går at å sette ned hele foten i bakken.
Ho går ikke selv ennå, tror der er vanskelig å holde balansen siden ho kun går på tå.
Flere her som har hatt "tå barn"? Hva måtte til for at de skulle sette ned hele fotet? Var det noe de bare slutta med sev?

Takk for svar[:)]

Snuppa gikk på tå før hun gikk selv.. Når hun begynte med det gikk hun vanlig[:)]
Min søster har gått på tå hele livet.. hun er nå 14. Men hun kan gå vanlig, hun bare må minnes på det[:)]

snuppa gikk lenge på tå, men da hu begynte å gå for egen maskin så satte hu endelig ned hele foten. Veit om noen som sleit med tå gåing og de gikk til fysioterapi mener jeg å huske. Fikk i hvertfall henvisning fra helsesøstra

det gjorde Tuva også helle tiden... Plutselig satt hu helle foten ned og begynte å gå[:)]

Ludvik gjør litt forskjellig...
Har han på sko går han stort sett med hele foten, men inne går han til stadighet på tærne.

Han er 2,5 år[:)]

Søsteren min er 23, og har gått på tå hele livet.. Hun KAN gå vanlig, men da må hun tenke seg om og konsentrere seg mer.. Har prøvd fysioterapi uten hell..
Fetteren vår er og tå-gåer, der funket heller ikke fysioterapi- og han skal nå opereres for det.. (han er 9)

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Ludvik gjør litt forskjellig...
Har han på sko går han stort sett med hele foten, men inne går han til stadighet på tærne.

Han er 2,5 år[:)]

Samme her

Okei, da er det hvertfall ikke uvanlig da [:)] Satser på at ho setter ned foten når ho begynner å gå jeg, ellers så får vi oppføke fysio og se om det er noe å få gjort..

Jeg gjorde det, men var ikke noe i veien med meg. slutta med det etterhvert

I starten da jenta våres begynte å gå selv i 13 mnd alderen gikk hun på tå. Det var først da en venninne av meg som er fysioterapaut påpekte at jeg burde følge med om hun vil fortsette med det. Nå er hun 18 mnd og går ikke på tær, hun nesten bare løper hele tiden. Men venninnen min sa at hun behandler barn som over lang tid er tå-gåere.

Back
Topp