Barn som får rykninger når han er ivrig

Spirevippen

Betatt av forumet
Julilykke 2023
Barnet mitt får rykninger når det blir veldig glad/ivrig. Når barnet blir veldig ivrig og «tar i» får han rykninger i hode, nesten som en frysning (usikker på hovdan jeg skal beskrive det). Han er til stede, er blid og glad og faller ikke bort. Han faller heller ikke i bakken eller mister balansen når dette skjer om han står.

Har vært i kontakt med legevakt, men de var ikke bekymret da han er til stede, ikke gråter, er blid og glad, ikke faller i bakken osv.

Håper noen andre har erfaring med dette
 
Jeg tenkte også litt på tics, men barnet er ikke året en gang! Det ble gjort hyppig i går, men i dag har deg ikke vært like kraftig, kanskje 1 eller 2 tilfeller som har vært små, som jeg ikke hadde reagert på om det skjedde før tidligere hendelser
 
Prøv å få filmet det så du kan vise det til fastlegen :) Jeg ville bestilt en time og tatt opp temaet med vedkommende så du i det minste får det journalført til senere :)
 
Det er stimming :) det KAN være et trekk hos autister, men kan igså være tics. Be legen om henvisning til f.eks bup eller bar ehabiliteribg ved sykehus. Akkurat dette var første tegn vi la merke til når vår gutt fikk autismediagnose :) han er nå 4,5 og gjør dette MYE, men vi så det allerede i mindre grad kun i ansiktet når han var ca 1-1,5 år :)
 
Back
Topp