Barn som er tett i alder

inderligønsket

Flørter med forumet
Vi venter vårt første barn nå og jeg er 35 ved fødselen, men vi ønsker flere barn og tenker å "kjøre på" når kroppen er klar igjen etter nr 1 :love017

Noen som har vært i samme situasjon eller som er i samme situasjon?
Dere som har tette barn - hva tenker dere?

(Vet jo ikke hvordan kroppen kommer til å være etter første, så det er jo en foreløpig plan/drøm)
 
Her blir det ca. 2 år i mellom. Kroppen min var fint klar tidligere, men ikke sinnet mitt. Lillemor har slitt med mye søvnvansker hele sitt liv, så måtte gå noen runder med meg selv før jeg følte meg klar. Jeg vet jo ikke hvordan baby i magen blir, hvis babyen også sliter med søvn blir det nok noen krevende år fremover, men verdt det :Heartpink
 
Jeg fant ny mann og begynte på nytt med barn som 37-åring :) Våre barn er det 1 år og 7 måneder mellom, også blir det 2,5 år mellom minste og denne hvis alt går bra. Vi hadde ønsket like tett mellom denne og de andre hvis vi hadde fått velge, for oss har det vært et kjempefint mellomrom :)
Mye kaos den første tida, men hjalp godt på at den eldste av de startet i barnehagen like før minste ble født. Etterhvert klarte vi å få de over på lik soverutine, det var gull verdt! De har kjempestor glede av hverandre og har egentlig vært mest fint hele veien. Har såklart vært tider der de har våknet på skift hele natta gjennom eller grått på samme tid. Men vi delte oss tidlig på natta, at far tok eldste og sov på barnerommet slik at hele familien fikk mest mulig søvn :) Nå sover de på samme rom og det funker fint.
 
Vi venter vårt første barn nå og jeg er 35 ved fødselen, men vi ønsker flere barn og tenker å "kjøre på" når kroppen er klar igjen etter nr 1 :love017

Noen som har vært i samme situasjon eller som er i samme situasjon?
Dere som har tette barn - hva tenker dere?

(Vet jo ikke hvordan kroppen kommer til å være etter første, så det er jo en foreløpig plan/drøm)
Sniker fra september. Har 16,5 mnd mellom mine to og det har vært helt fantastisk! Eldste rakk liksom ikke å bli sjalu. Hektisk de første årene, men nå har de såå mye glede av hverandre og gir oss voksne ganske mye egentid! Andre svangerskap var faktisk lettere enn første selv om det var tett!
 
Min sønn er 14 mnd, og vil jo være under 2 år når neste kommer, hvis denne graviditeten holder hele veien. Vi har ønsket å få barna tett og har egentlig ikke brukt prevansjon siden jul. Men kroppen har brukt 1 år på å sette igang eggløsningene. Klaffet på eggløsning nr. 2 :shy: Spennende med to så tett, men jeg tror de blir å ha godt av hverandre senere. Jeg er 31 år, og har pcos, så er ikke gitt at jeg skal kunne få barn senere, da var det like godt å peise på!
 
De tre første barna mine fikk jeg iløpet av en periode på 5 år. Hadde jeg valgt igjen hadde jeg gjerne tatt de tettere. Nå blir det jo en attpåskatt og jeg er 40 år. Så vet ikke om jeg kan få flere. Men jeg tror ikke jeg begynner på prevensjon etter fødsel om dette går bra. Lar det bare stå til og håper jeg får to tette ❤️
 
De 3 eldste fikk vi på 3,5 år. 2 år mellom de 2 første og 17 mnd til tredjemann :Heartred Veldig glad for å ha 3 tette! Selvsagt blir det litt krangling, men det er aller mest støtte og glede i hverandre :) Minstemann (nr 4) vil være ca 2,5 år når mini kommer. Hadde det ikke vært for prematur fødsel på nr 4 hadde vi nok fått nr 5 tidligere, men frykten for å få en til prematur var så sterk at det tok litt tid før vi (jeg) bestemte oss for at det var på tide med en lekekamerat til minstemann :)
 
Blir 21 mnd i forskjell her, tror det blir mest bra, men veldig spent. Håper bare det ikke er tvillinger i magen min nå haha!
 
Blir 21 mnd i forskjell her, tror det blir mest bra, men veldig spent. Håper bare det ikke er tvillinger i magen min nå haha!
Vi har femar-baby, så vi var også spente på å se om der var mer enn bare en :laughing002 "heldigvis" bare en, tror det å bære/føde tvillinger som førstegangsfødende på 35 kan være heavy!:nailbiting:
 
Jeg er 34. Blir 23 mnd mellom våre her. Trodde ikke jeg skulle bli klar for å bli gravid igjen så fort, men begynte å kjenne at jeg var klar når mini var 9-10 mnd. Valgte å vente litt med å prøve for å få 2 år i mellom og får baby på våren:)
 
Vi har femar-baby, så vi var også spente på å se om der var mer enn bare en :laughing002 "heldigvis" bare en, tror det å bære/føde tvillinger som førstegangsfødende på 35 kan være heavy!:nailbiting:
Det tror jeg også :p men ville nesten hatt dem første gangen heller, for da vet du ingenting å du har ikke en fra før som mister dobbelt så mye oppmerksomhet :rolleyes:
 
Jeg har ei jente på 3 (juni 21) og en 6 mnd jente fra før. Så denne og jenta på 6 mnd blir veeeldig tette. Jeg er også 35, så tenkte det var bedre å bare kjøre på, siden jeg ønsker én til. Må nesten «prøve på gutten» :p
 
Back
Topp