Barn som dunker hodet

Andre gang

Forelsket i forumet
Har en gutt på nesten 15 måneder som den siste uka har begynnt med en litt underlig atferd. Han kan plutselig finne på å dunke hodet, (både bakhodet og pannen) i det han finner i nærheten. For eksempel i dag har han dunket bakhodet i gangveggen, pannen i speilet på gangen, bakhodet i handlekurven og pannen i en stor pappeske. Det siste som skjedde før jeg la ham var at han stilte seg inntil veggen i senga, og dunket bakhodet der.

Noen ganger hører jeg hvor vondt det er, og det hender selvsagt at han begynner å gråte, men ikke hver gang. Prøver å se om det er noe mønster i det, men det skjer når både jeg og far er med ham, når han har god en-til-en kontakt OG når han leker alene osv, så jeg ser ikke noe klart mønster i det.

Er dette noe dere andre har opplevd, altså er det en fase han går gjennom?

Hvordan får jeg eventuelt atferden til å endre seg igjen, vurderer jo snart å pakke ham inn i hjelm fra morgen til kveld.

baby?

ja sånn var mi også i 1årsalderen..

Sorry, baby\barn grensa mi flytter seg hver dag :) Han er vel strengt tatt et barn nå, men frem yil lille i magen kommer e han nok babyen min

Det gjør min gutt og som snart er 1 år, tror nok det er normalt :)

Var en som fortalte meg at siden hodeskallen deres vokser ganske godt nå så er det litt trykk/vondt i hodet og da kanskje det hjelper å dunke litt, evt deres måte å gi uttrykk for at det er der de har vondt... Men de tåler det :)

Jeg har hørt at dette kan være et tegn på at de har en låsning i nakken. Gutten min begynte å gjøre det da han var 9 mnd. Da hadde han allerede gått til fysioterapeut i 3 mnd for behandling for nakken og ryggen. Fikk anbefaling av fysioterapeuten å ikke gi han oppmerksomhet for det, og heller avlede når han begynte. Det gikk over etter eb stund. Vet ikke om det gikk over av seg selv, eller om det gikk over fordi han fikk behandling for nakken sin.

Tusen takk for svar, da kan jeg nok avskrive det på kontoen for normal, men underlig atferd og heller fortsette med avledning når det skjeremoticon

Må nesten dra denne opp igjen jeg, dette blir bare verre og verre. Mammahjertet blør jo :(

Det ser ut som han plages skikkelig med hodesmerter, men selv med paracet\ibux så er han fremdeles plaga.

Får ikke kommet til hos fastlegen før i morgen, men bør jeg ta ham med meg på legevakta i dag?

Kjenner at det at jeg er sykepleier forsvinner helt, jeg har liksom ikke kontroll slik det er nå.

Jeg vet ikke om du har gjort noe enda, men du kan jo uansett ringe legevakta og høre hva de sier. Hvis det virker som han har vondt, så er det jo greit å finne ut hva du ev. kan gjøre med det.

Back
Topp