Du det var da voldsomt til utbrudd??? :-o
Har du prøvd å passe på feks 9 småbarn, og kanskje bare være 2 voksne? Ett barn har kanskje slått seg, og et annet barn må få ny bleie?
Hadde du klart å se alle de andre barna til enhver tid og klart å unngå at noe skjer med et gråtende barn på fanget???
Eller feks 18 barn (storbarn) med samme antall voksne?
Synes du er veldig bastant på at ditt barn skal passes ekstra på og andre barn ikke er like viktige.. I en bhg er alle barn like viktige, ett barn kan ikke få spesialbehandling fordi mamma krever det.
Så når ett barn skal passes på er det enda færre voksne på de andre barna da, er det akseptabelt?
Vi som jobber i bhg gjør så godt vi kan, hele tiden, men ting kan skje likevel. Det er ikke dermed sagt at vi ikke følger med eller er opptatt av barna. Men enkelte ganger er vi faktisk ikke nok voksne og nok armer og øyne, og det er ikke vår feil. Det kan du ta med regjeringen og kommunene som ikke bevilger penger og ser at bhg trenger bemanningsnorm og flere voksne.
Jeg jobber på småbarn, og vi bor på gulvet med ungene hele tiden, og klarer i stor grad å være i forkant, og vi har lite biting. Men det har skjedd noen få (kan telles på en hånd) ganger i løpet av flere år. Det har skjedd de gangene vi ikke er nok folk til stede.
Kjenner jeg er glad vi har lite biting, og jeg har aldri vært borti noen foreldre med denne holdningen heller. Jeg har møtt helt motsatt holdning faktisk. Foreldre som skjønner at det ikke er lett å holde tritt med en gjeng småtasser.
Jeg er sjelden muggen i innlegg her inne, men nå kjente jeg at det boblet litt