Min sønn på 7 år hadde et lite uhell på onsdag. Han hadde lyst på eple, og han vil ALLTID ha eplet sitt oppkuttet. Han så også at både mamma og pappa var litt opptatt i etasjen under kjøkkenet så han fant frem skjærebrett, fant ikke barnekjøkkenkniven (som lå i oppvaskmaskinen) og tok en biffkniv istedenfor. Det må jo gå galt siden den ikke er lager for å dele epler, og han har nå 3 fine sting i fingeren etter en liten tur på legevakten.
Jeg har fått noen reaksjoner i ettertid foruten stakkars gutten. Reaksjoner som at så flinke vi er til å slippe til barna på kjøkkenet, det at han kan finne frem på kjøkkenet betyr at han er kjent der og det vil han ha godt av senere og lignende kommentarer...
Ja da, barna mine har fått være med kjøkkenet siden de selv hadde lyst til å prøve, og han på 7 har lenge vist hvor ting er, men er det nå så unormalt?
Trodde det var helt normalt å ta med barna på kjøkkener fra barnehage alderne.
Når fikk deres barn lov til å hjelpe til på kjøkkenet, og bruke kniv?
Jeg har fått noen reaksjoner i ettertid foruten stakkars gutten. Reaksjoner som at så flinke vi er til å slippe til barna på kjøkkenet, det at han kan finne frem på kjøkkenet betyr at han er kjent der og det vil han ha godt av senere og lignende kommentarer...
Ja da, barna mine har fått være med kjøkkenet siden de selv hadde lyst til å prøve, og han på 7 har lenge vist hvor ting er, men er det nå så unormalt?
Trodde det var helt normalt å ta med barna på kjøkkener fra barnehage alderne.
Når fikk deres barn lov til å hjelpe til på kjøkkenet, og bruke kniv?