Barn på handletur

Frk.Rosa

Forumet er livet
Jeg jobber i en stor matbutikk. Kjenner jeg blir rimelig oppgitt når jeg ser at folk har med seg små barn på handletur sent på kveldene. De minste barna hyler som regel.  Til og med i dag kl 21 på en lørdagskveld er det småbarnsfamilier som handler.. Er ikke lørdag det det en gang var? Er det ingen som er hjemme og koser seg lengre liksom..? Blir bare så innmari provosert av det!

må man så må man

ORIGINAL: lille iskaffe

må man så må man

Kan ikke la unga være alene hjemme om man absolutt mååå på butikken men jeg skjønner hva du mener!!!Selv jobber jeg i en matbutikk men vi stenger gudskjelov kl 18 på lørdager!!!

Synes også det er rart at folk drar ut så sent med familien på slep i butikker!
MEN, det kan jo faktisk hende at di har hatt en lang dag, og av en eller annen god grunn ikke har fått handlet før, for di har vert på besøk e.l, og handler på vei hjem??! Er jo ikke sikkert dette er en vane hos dem!

Er helt enig! Skjønner ikke hva som kan være så viktig så sent på kvelden jeg da...

Må bare si at vi handler stort sett på lørdagsmorgen og ellers i uka prøver vi å gjøre det uten vår datter på 1,5 år...

Men jeg har bodd noen år i USA og der var det store butikker åpne 24 timer og vi handlet noen ganger midt på natten... Og der møter vi flere småbarnsfamilier... må bare si at vi ble sjokkerte..
DEtte var i tillegg da jeg hadde besøk av mine foreldre fra Norge og de ble "litt" overraket kan du si...
Så det kan jo hende vi tar etter de der borte...

skjønner deg godt jeg. det er desverre slik samfunnet er blitt. vi har jo en vond vane med å handle halv eleve i butikken siden det stenger 11. da er det få kunder og vi kan handle i fred. hva når vi får en liten en...huff da må vi skjærpe oss og handle til normale tider også skal lørdagene være kosekvelder. men må man så får en være hjemme eller så får man bare klare seg. det gjorde man jo før, hvorfor skal det være så vanskelig nå lissom??

Skjønner at noen må pga tidsmangel ellers. Men tror nok mange av de som er å handler kjempe sent har kunne gjort det tidligere. Trodde 3-åringer skulle være i seng når klokka har passert ni på kveldene jeg...
Noen av barna som er med hylgråter jo. Mens foreldrene trøster med "ja vi skal hjem og legge oss nå" og unnskylder seg til andre med at barna er trøtte og klare og div.

Hender vi handler på kvelden, hvis vi har vært f.eks hos besteforeldre på besøk osv. Har en halvtime til og fra byen, så blir ikke aktuelt å dra inn igjen neste dag, i hvert fall ikke fordi en og annen fremmed kan irritere seg! Svært sjeldent jenta mi surver i butikken da[;)] Men ho går ikke i barnehage, så ho trenger heller ikke å legge seg kl 18...
Skulle vi kanskje latt ho sove i bilen så lenge??[8D][:D]
Det er godt vi har noen å irritere oss over, ellers hadde det vært lite å snakke om[8D]

hvis vi skal bort en lørdag, og bruker hele dagen på det, handler vi på fredag...
planlegge, heter det...
klart man kan glemme enkelte viktige ting innimellom, men har man unger, syns jeg faktisk man må følge deres soverytme/behov og ikke sitt eget vellvære!!
irriterer meg grønn over alle de foreldrene som har ungene oppe til seint på kveld for at de ikke "rekker" å legge dem før, for ser jo ungene har blåe ringer under øya..[:@][:@].
greit at ikke alle trenger like mye søvn eller har samme døgnrytme, men jeg prater om de som legges seint og dras opp tidlig hver dag, fordi foreldrene jo må ha tid til å gå på cafe på kvelden eller reise bort på besøk på kvelden flere ganger i uka..
vet om flere som dytter i ungene sukker etter barnetv for at de skal holde seg våkne, for de skal ut på shopping...[:@][:'(]

Er en smule spesielt ja..
Selv kunne jeg ikke tenke tanken på å drasse med meg sønnen min ut for å handle så sent. Så sant det ikke var en krise situasjon [8|]

ORIGINAL: rocky87

Jeg jobber i en stor matbutikk. Kjenner jeg blir rimelig oppgitt når jeg ser at folk har med seg små barn på handletur sent på kveldene. De minste barna hyler som regel.  Til og med i dag kl 21 på en lørdagskveld er det småbarnsfamilier som handler.. Er ikke lørdag det det en gang var? Er det ingen som er hjemme og koser seg lengre liksom..? Blir bare så innmari provosert av det!

vet hvordan det er ..jobber selv i butikk,og sett veldig mye av det...så vet hvordan du føler det der ja...

Uff...det er jo bare travelt da...

Jeg er mye alene med ungene pga jobben til sambo, og derfor handler jeg tidlig på dagen når humøret er bra og det er lite folk.... eller så handler jeg etter småen har lagt seg og storesøster passer! [;)]

Kjenner jeg bare blir våt av svette med tanken på å dra med meg lillegutt på shopping sent på kvelden. Han er mer enn slitsom å ta med seg på dagtid [8D]

jeg har en gang dratt i butikken kl 10 med jentungen... hun hadde sovet fra kl 4-7 på kvelden og etter det var vi hos ei venninne av meg... og for at ikke jentungen skulle sulte i bgh neste dag måtte vi innom en butikk på veien hjem.

men jenta mi gråt ikke, og det er ikke hverdagskost.

ORIGINAL: lille iskaffe

må man så må man

er vel opp til hver enkelt familie hvordan de gjør det og har ingen formening om det what so ever........jeg vet jo ikke grunnen til at de ikke har handlet før på dagen.

har egentlig nok andre ting å henge meg opp i og bekymre meg for til å bry meg om akkurat dette [;)]

Back
Topp