Barn på festival

Kengu

Forumet er livet
VIP
Etter å ha lest kommentarfelt i forbindelse med 4 åringen som fikk i seg narkotika på festival så lurer jrg litt.

Tar du med barna på festival ?
 
Nei. De festivalene jeg har vært på har vært flatfylla. Har ikke vært på festival etter jeg ble mamma, men det hadde vært uaktuelt her.
 
Jar med på middelalderfestival, men kkke fyllefester nei.
 
Kommer veldig an på festivalen. Vi er på festival hvert år sammen med ungene, men ungene er der kun frem til leggetid, og da er det ikke mye fyll på festivalen. Mye gøy for barna, tivoli osv :) Hadde aldri hatt dem med på festivalen på kvelden, der har ikke barn noe å gjøre.
 
Vi har tatt han med og skal til helga på festival, men på dagtid, hvor det er aktiviteter for barn. Vi blir ofte ute til litt ut på kvelden for å spise i byen/nærheten, men da ikke der selve festivalen er, hvor det kan være en del fyll og andre ting.
 
Kommer an på festivalen og alder på barna tenker jeg.
Skal på Tons of Rock i morgen og har ingen planer om å ta med barna på 1 og snart 4. De hadde nok ikke hatt noe glede av det heller. Tenker kanskje jeg ikke ville tatt de med før de er ungdomsskolealder minst.
 
Tar med ungene på festival de har i området her hvert år i august, men det er på dagtid med tivoli osv :p
 
Har hatt de med på div ute-konserter I byen. De koser seg masse . Er alkoholservering der ,men også slush og is til unga.

Pleier å bare unngå det området hvis folk er skrålete og overstadig berusa.

Men nå er unga 7 og 9 år så de forstår litt.
( de har vært på underholdning på fjord Line ferja til DK også, og der ser man fulle folk rett som det er - har forklart de hvorfor voksne snakker høyt og er fjollete :p )
 
Tar med ungene på alkoholfrie festivaler. Har en sønn som reagerer sterkt når det blir mye folk og lyder rundt han, så da unngår vi hvertfall berusa folk så godt vi kan. Kan jo selvsagt droppe festivaler helt, men han må trene på å være blant folkemengder også.
 
På dagen når det er opplegg for barn-ja
På kvelden når det er levende musikk og fest for voksne-nei
 
Det kommer ann på barnet, noen barn trives på festival andre ikke. Noen festivaler er også mer barnevennlig enn andre.
 
Back
Topp