Barn på facebook

Dette har jeg også tenkt på! jeg har slettet en hel del venner på facebook etter at jeg ble gravid. det baller jo på seg opp igjennom årene, så det kommer liksom litt ut av kontroll føler jeg.
Jeg kommer sikkert ikke til å klare å dy meg med å vise henne frem litt :) Jeg har sperret profilen min helt for folk jeg ikke er venner med, så de "uvelkommende" får ikke sett noe :) ellers har jeg jo tenkt å begrense det, hun har jo tross alt rett på sitt privatliv hun også!

Enig med oktober23. Har slettet en del folk, sperret profilen OG laget en "close friends"-liste der jeg kan legge ut bilder til familie og aller nærmeste venner. Kommer sikkert ikke til å legge ut så mye, men synes jo det er litt stas å få vise henne fram :)

Fiolia skrev:
Enig med oktober23. Har slettet en del folk, sperret profilen OG laget en "close friends"-liste der jeg kan legge ut bilder til familie og aller nærmeste venner. Kommer sikkert ikke til å legge ut så mye, men synes jo det er litt stas å få vise henne fram :)

Hvordan lager du en "close friends" liste da? Mer som "mine favoritter"? Er det begrensning på hvor mange du kan ha med der?

Jeg har per dags dato ennå ikke lagt ut bilder på facebook av mine barn..  men kjenner jo at det hadde vært veldig gøy å presentere tulla når hun først har ankommet denne verden! Man er jo så kry og stolt....

Jeg har også tenkt på om jeg skal lage en egen gruppe eller no... Har familie både på hedmarken og i nord, så vil også gjerne vise fram! Meeen, så tenker jeg at bildene er jo på nettet da... uansett... Så tror jeg kommer til å droppe det, og heller sende til kjente på mms. Har allerede laget en familiegruppe og en vennegruppe under telefonkontakter, så jeg kan sende ut en melding om at han er kommet :)

Men skjønner absolutt den "vise-frem-greia"! ;) Men det er så fryktelig mange som legger ut bilder daglig, og gjerne lettkledde bilder av barna, og jeg får helt vondt inni meg!

Her i huset er det pappaen som har satt ned foten når det gjelder barnebilder på FB. Har bare 2 bilder (må jo vise litt da) av 2 åringen. Hadde nok vært flere om det var opp til meg, hun er jo spå fin at alle mnne venner må få se ;)

MEn er i grunn enige med dere og mannen. Det er ikke nødvendig å legge ut alt på nett. Hverken bilder (eller utsagn om irriterende unger som ikke vil sove). de har rett på privatliv og det er jo ikke alle som skal se bildene. Hvordan det blir i fremtiden vet jo vi heller ikke.

Jeg har pr dags dato en lukket instagramprofil hvor jeg får dekket mitt behov for å vise frem gullungen. Der har jeg kun vennner (ca 2% av FB-vennene). Der kommer nok bilder av minien frem også etterhvert ;)

Herfra blir det nok ingen bilder av mini, anna enn "kunstneriske" utsnitt av små hender og føtter, ev silhuetter og slikt. Eneste jeg legger ut ukritisk er bilder av bikkja, jeg vet han ikke bryr seg uansett.. =)

Herfra blir det nok ingen bilder av mini, anna enn "kunstneriske" utsnitt av små hender og føtter, ev silhuetter og slikt. Eneste jeg legger ut ukritisk er bilder av bikkja, jeg vet han ikke bryr seg uansett.. =)

Lille sol skrev:

Fiolia skrev:

Hvordan lager du en "close friends" liste da? Mer som "mine favoritter"? Er det begrensning på hvor mange du kan ha med der?

Jeg har per dags dato ennå ikke lagt ut bilder på facebook av mine barn..  men kjenner jo at det hadde vært veldig gøy å presentere tulla når hun først har ankommet denne verden! Man er jo så kry og stolt....

Hvis du holder musepekeren over navnet på personen du vil ha med i den lista, så får du opp noen alternativer. Tror du kan trykke på en "stjerne" eller huke av "close friends". Og når du skriver oppdateringer på facebook/legger ut bilder osv, så velger du at de bare skal vises for de med stjerne/close friends-status. Ganske genialt :) 
Litt arbeid å gå inn på alle du ønsker å ha med i den lista da. Men er den ikke så lang, så er det verd bryet ;)

Mannen her i huset er også veldig streng på dette med bilder på FB, så blir nok ikke mange bilder herfra heller.
Har tenkt på å lage en hemmelig gruppe for å legge ut noen bilder til noen få utvalgte, men vi får se hva det blir til.
Er jo i og for seg enig med mannen i at man ikke skal overeksponere disse stakkars barna :P

jeg og mannen min var ganske sene å få oss fb. har bare hatt det i ca en mnd. vi er totalt imot å legge ut bilder av barna våre der og dette er noe vi har gitt beskjed om til venner og familie. messt sannsynlig så blir vi å legge ut bildet som avisen kommer på sykehuset for å ta. da dette er et offentlig bilde uannsett. liker ikke det med at fb eier rettighetene til alle bilder man legger ut. de kan gjøre akkurat hva de vil med bildene uten ditt samtykke.

Back
Topp