Barn på 20 mnd

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Jeg har ei jente som er født i juli 2013, hun har aldri våknet til samme tidspunkt og alltid vært en typisk "søvn avler søvn" unge. Jo mer hun sov på dagtid, mer sov hun på natten. Hun sov to ganger pr dag til hun var 1 år og 6 mnd.
Nå har hun begynt å våkne på natten og er LYS våken. Jeg tror det kan ha med sovingen på dagen å gjøre. I går sov hun i 2 timer, fra 11.30-13.30 og våknet i natt og var blid og super våken. Fra sånn 01-03 var det mye av og på. Hun har sovet på mange forskjellige tidspunkt på dagen, uten at jeg finner den perfekte oppskrift som gjør nattesøvnen flott igjen.
Hun legger seg Kl 19 og er super klar for det og vi må aldri inn flere ganger.

Til hvilke tidspunkt på dagen sov deres barn på denne alderen i forhold til soving på natten?

Mi jente har alltid vært enkel å legge, og hadde veldig godt sovehjerte fra 1-årsalderen. Når hun nærmet seg to år mener jeg at vi la henne i ca 11- 11.30-tiden og hun sov alt fra en til to timer. Tror aldri vi var nøye på tiden der. Husker ikke hvordan det var med eldste der. Han var vanskeligere å legge, bare.

Tipper dette er en fase for jenta di. Ville prøvd å ikke ta henne opp eller dulle for mye med henne. Slik at hun lærer at det ikke er gøy å våkne midt på natta. Eller begrense dagsoving til 1-1,5 time. For å se om det hjelper. Noen barn trenger kanskje å kutte mer også, til de kommer inn i gode vaner igjen, og så øke igjen.

Eldste her gikk over til soving en gang om dagen, ca 2 timer, fra hsn var 1,5 til 3,5 år. Han sovet fra 19.30 til ca 07 allikevel.

Frøkna mi har sjeldent sovet mer enn 1 time på dagtid, la henne rundt kl 12. Når hu var 23mnd ble legging veldig vanskelig så ha kuttet vi ned mer og mer og når hu fylte 2 år sluttet hu å sove på dagen :)

Jenta mi kunne alltid sove mye på dagtid og allikevel sove veldig godt om natta. Frem til hun var to år sov hun en dupp på to timer. Men etter fyllte to år forandret det seg, vi måtte faktisk ned i en halv time for at nattesøvnen skulle bli god. Fra hun var 2 år og 5 måneder måtte vi kutte ut soving på dagtid

Vesla her er straks to og sover max to timer på dagen, sover hun mer blir det krøll. Nå har vi tenkt på å kutte ned mer, i alle fall på dager med barnehagefri, for hun har begynt å tulle med leggingen. Prøver halvannen time, så får vi se. :-)

Her sov minstemann 1-3 timer på dagen i den alderen:)
La seg allikevel pent kl 19 og sov til kl 07.

Hun legger seg alltid pent på kvelden, aldri noe tull... Problemet er at hun er lys våken i iløpet av natta. Oftest mellom ett og tre....

Back
Topp