barn på 1 år i bhg...

me84

Elsker forumet
Begynte banret ditt i bhg når det var 1 år eller før? gikk det greit.merket du storforskjell på barnet/taklet de overgangen bra?
Snuppa begynner rett før hun er året,men jeg skulle ønske hun kunne vært litt eldre før hun begynte,men har ikke råd til det ;/

Tror ikke hun kommer til å kunne gå til den tid heller...

Min begynte då han va 14 mnd.
Men han begynte hos morå mi som jobbe i familiebarnehage. m( sånn at de har 3 barn hjemma hos seg ).
Va heldige sånnsett.

mi beg når hun var 10 mnd
gikk strålende, gråt ikke, følte seg vel sammen med de andre barna med en gang. har alltid kost seg og lekt med de andre.
hun kunne ikke gå når hun beg der, kunne nesten ikke krype heller (ålet seg kun), men ett par uker etter hun hadde beg så krøyp hun.

Han var 13, 5 mnd da han starta fordi vi ikke fikk plass før.. Det gikk så bra!!! Han ELSKER bhg, og de første ukene ville han ikke hjem derfra[:D] Nå kan han være supersur på mårran, men så fort han ser bhg blir han kjempeblid, så jeg har ikke dårlig samvittighet for at han er "liten" og går i bhg.. Og utviklinga hans satte skikkelig fart også etter at han begynte, så er ikke i tvil om at de har godt av det!

Snuppa var 11 mnd... Ho gikk ikke før ho var 13-14 mnd. Gikk kjempe bra det!
Ho storkoste seg fra dag 1! Nå vil ho nesten ikke hjem fra barnehagen engang[:D]

eldste var 14 mnd, hadde akkurat lært å gå ordentlig. han begynte i bhg jeg jobbet, men på en annen avdeling. jeg var veldig trygg på de som jobbet på avdelingen, og hadde mulighet til å smugtitte på han i løpet av dagen...gikk veldig fint.[:)]

minste var 11 mnd, kunne ikke gå ennå. begynte på samme avd som storebror (men han hadde skiftet bhg i mellomtiden, så jeg jobbet ikke i samme bhg lenger.) var veldig trygg på personalet her også, og følte det som en ekstra trygghet at storebror var i nærheten. gikk veldig fint med han også. [:)]

lykke til! [:)]

eldste begynte når ho var 11mnd.(60%) gikk greit i perioder,men så var ho litt grinete igjen.men tok ikke mange uker før ho var over "kneika".
andremann begynte når ho var 12mnd.(80%) gikk veldig greit.tror ikke vi hadde noen grine dager...
guttaboys begynner nå til mandag.(60%)da er de 14mnd.blir spennede å se hvordan det blir.tror nok det går seg fort til,for de har hverandre,og er veldig intressert i andre unger...
eldste jenta mi og jente nr2 er veldig forskjellige,og det er nok grunnen til at det tok lengre tilvenningstid med eldste....

Hun var 13 mnd, da hun begynte i bhg. Hun stortrivdes fra første dag! Kunne ikke gå, når hun begynte men lærte det etter kort tid! [;)]

Takk for svar :) det går seg nok til,blir spennedne å se hva som skjer med utviklingen ja,foreløbig kommer hun seg ikke framover ;/

Gutten vår begynte rett før han ble 11 mnd, og han gikk ikke - gjør det ikke enda heller. Han krabber (og åler iblant, han begynte med åling og gikk over til krabbing etterhvert), og koser seg. Han ELSKER andre barn, og storkoser seg i barnehagen! Han har enda ikke grått når vi har vinket hadet, men viser glede når vi kommer.
Tilvenningen gikk kjempebra, jeg var vel igrunnen overflødig. Han er fortrolig og stoler på de voksne der. (Han går bare 60%)
Jeg er selv pedagogisk leder og ser at mange, mange ettåringer har det veldig bra i barnehagen. De sosialiserer seg raskt, og lærer mye i samspill med andre barn.
Det går helt sikkert mye bedre enn du frykter [:D]

ORIGINAL: me84

Begynte banret ditt i bhg når det var 1 år eller før? gikk det greit.merket du storforskjell på barnet/taklet de overgangen bra?
Snuppa begynner rett før hun er året,men jeg skulle ønske hun kunne vært litt eldre før hun begynte,men har ikke råd til det ;/

Tror ikke hun kommer til å kunne gå til den tid heller...

dytter litt jeg[:-]

Snuppa var 10 mnd da hun begynte i barnehagen. Gikk kjempefint og har stortrivdes fra første dag!

Men de ansatte sa at hun hadde det enda mer morsomt da hun lærte seg å gå. Da var hun ca 13 mnd.

Her begynte de da de var 10,5mnd, gikk kjempebra! Var fryktelig vondt for mor, men trøstet meg med at de hadde hverandre. Ser nå at de har det kjempebra i bhg, de stortrives! De er nå 15mnd.

ORIGINAL: Serenity

Lucas vil være litt over 13 mnd når han begynner. Det er rett og slett fordi jeg har jobbet litt helger og netter fra han var 7 mnd, så vi har hatt mulighet til å forlenge permisjoen.

Nummer 1 var 2 år
nummer 2 var 1 år
nummer 3 var 10 min (jeg hadde ikke mer perm - og var helt nødt! Hun ELSKER barnehagen, og har gjort det helt siden hun begynte.

Det har vært mest sårhet fra nummer 1 faktisk. HUn som var 2 år når hun begynte... Tror 1 år er perfekt tid å begynne i bhg på jeg!

Håper du her mener at han var 10 mnd, og ikkje 10 minutt... hehe
Min yngste var 18 mnd, og skriker fremdeles litt når vi leverer, men det går fort over, og han sier han vil i bhg. Trives godt der.

Største begynte 10 dager før han fylte 1 år. Det var et pes. Han gråt stakkars i en mnd.
Jeg jobba på en annen avd i samme bhg, så jeg hørte han gråt hele dagen[:(] Til slutt snakka jeg med styrer om å få han inn på min avd, men når vi hadde bestemt at han skulle overflyttes så gikk det seg til!

Minsten begynte når han var 13 mnd. Han leverte jeg og han bare vinka når jeg skulle gå. Han var sjeleglad for å komme i bhg, men så har han jo storebror i lag med seg[:)]

De to er helt forskjellige da. Minsten er mye mere for seg enn det han største er.[:)]

Back
Topp