Barn oppi handlekurven?

Ikke jeg heller. Og det går helt fint:)
Det gjør det for meg også.
Men det er ikke derved sagt at jeg synes det er greit med sko i handlevogna. Der er serverte likevel meget meget vanlig, og denne tråden tyder på at mange flere synes det er ok enn der ser ut som der jeg handler Der sitter tross alt de fleste små der de skal. Og en og annen, helst to, store slamper med cherrox oppi med varene.
 
Det gjør det for meg også.
Men det er ikke derved sagt at jeg synes det er greit med sko i handlevogna. Der er serverte likevel meget meget vanlig, og denne tråden tyder på at mange flere synes det er ok enn der ser ut som der jeg handler Der sitter tross alt de fleste små der de skal. Og en og annen, helst to, store slamper med cherrox oppi med varene.
Her blir ikke minsten sittende der han skal så mye lengre, prøver å distrahere med å gi ham ting han kan dille med også:nailbiting: hva vi skal gjøre videre aner jeg ikke, da jeg i flere tilfeller er alene med hvertfall han heller dag og begge to når eldste er hentet i bhg.. Vi prøver å ikke gå så mye på butikken, men blir som regel to ganger i uka. Dvs en gang der jeg MÅ ha med barn (hvertfall minsten):shy:
 
Det gjør det for meg også.
Men det er ikke derved sagt at jeg synes det er greit med sko i handlevogna. Der er serverte likevel meget meget vanlig, og denne tråden tyder på at mange flere synes det er ok enn der ser ut som der jeg handler Der sitter tross alt de fleste små der de skal. Og en og annen, helst to, store slamper med cherrox oppi med varene.

Jeg har ikke noe i mot det. Tror ikke akkurat emballasjen i butikken heller er noe ren. En butikk er langt fra steril. Jeg vasker hendene når jeg kommer hjem og ferdig med det.
 
Noen som har prøvd en sånn en?
Er det plass til matvarer for ei uke?

Her trenger man jo ikke bruke vogna..

Eller rett og slett sette en sånn stor blå IKEA-bag i vogna som man putter varene i før man betaler.

Jeg har faktisk aldri sett en eneste unge i handlevogna på butikken her, annet enn i setet, så håper ikke det er så vanlig her. Det stod faktisk et skilt ang dette på en butikk her for noen år siden om at det ikke var lov med barn i handlevogna.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190314_202028_org.mozilla.firefox.jpg
    Screenshot_20190314_202028_org.mozilla.firefox.jpg
    24,2 KB · Visninger: 12
Noen som har prøvd en sånn en?
Er det plass til matvarer for ei uke?

Her trenger man jo ikke bruke vogna..

Eller rett og slett sette en sånn stor blå IKEA-bag i vogna som man putter varene i før man betaler.

Jeg har faktisk aldri sett en eneste unge i handlevogna på butikken her, annet enn i setet, så håper ikke det er så vanlig her. Det stod faktisk et skilt ang dette på en butikk her for noen år siden om at det ikke var lov med barn i handlevogna.

Den ser unektelig veldig praktisk ut! Ingen erfaring selv, men har sett noen bruke lignende. Digger systemet:D
 
Obs selger jo sånne nett til å ha i vognene og et av dem er kjølenett. Praktisk for sånne scanne-selv-handleturer. Men de har vel større vogner enn andre så de passer kanskje ikke andre steder. Men andre steder må man ta varene ut igjen for å legge på båndet også da, da er litt av vitsen borte

På obs som er der jeg oftest ser unger i vogna handler vi med sånn scanne selv og har poser, ikke de der men vanlige gjenbruksposer som vi setter varene rett i. Like greit med tanke på altså hygienen. Men mest av alt praktisk.
 
Obs selger jo sånne nett til å ha i vognene og et av dem er kjølenett. Praktisk for sånne scanne-selv-handleturer. Men de har vel større vogner enn andre så de passer kanskje ikke andre steder. Men andre steder må man ta varene ut igjen for å legge på båndet også da, da er litt av vitsen borte

På obs som er der jeg oftest ser unger i vogna handler vi med sånn scanne selv og har poser, ikke de der men vanlige gjenbruksposer som vi setter varene rett i. Like greit med tanke på altså hygienen. Men mest av alt praktisk.
Ja jeg også tenkte at da må jo varene ut igjen og på båndet. Men er jo ikke så mye mer annerledes enn at de må ut av handlevogna i utgangspunktet.
 
Ja jeg også tenkte at da må jo varene ut igjen og på båndet. Men er jo ikke så mye mer annerledes enn at de må ut av handlevogna i utgangspunktet.
Nja, litt men ikke så mye.

Men hele fordelen med sånn er jo at alt er pakket underveis, scannet underveis og så narr betaler vi og går. Digg.
 
Jo men som sagt før, det er forskjell på jordbakterier som folk potensielt kan bli dødssyke av...

Har du tatt på bananen i butikken har du fått de bakteriene på deg allerede. Så lenge du ikke putter fingrene i munnen, går det gjerne veldig greit. Jeg har iallfall ikke for vane å ta i bananen uten skall. ;)
 
Aldri! Ikke fordi jeg er redd ungene mine er skitne, men fordi vognen er det. Jeg unngår å bruke handlevogn. I vår butikk er de veldig flinke å vaske kurvene. Jeg vet når de har gjort det, og bruker de heller da.
Norsk jord er ikke veldig farlig. Men handlevognene i butikken viste på en test at de inneholdt gammel kjøttsaft osv. Er mer redd for det.
Tenk alt barn i barnehage rører ute og tar hendene i munnen etterpå. Hadde det vært livsfarlig hadde de jo oftere blitt alvorlig syke. Tenk alle som har tatt på varene før vi kjøper dem. Mange har ikke god håndhygiene. Alle varene som faller på gulvet, der alle går. Hva vet man egentlig om det som man kjøper i butikken?

Man skal allikevel være forsiktig med å overtenke det med bakterier. Hvis man drar den for langt, kan man snart ikke ta i noe. Jeg får angst av det og må jobbe med min frykt for det. Det er tross alt farlig å bli hysterisk også. Da får man ikke godt nok immunforsvar. Samt at overdreven renslighet kan være direkte helseskadelig. Det kan ha sammenheng med utvikling av MS, autoimune sykdommer og kreft.
https://www.aftenposten.no/viten/i/20oa/Vare-venner-bakteriene
 
Last edited:
Jeg ser fremdeles ikke problemet, og ja er da skoene skitten så tar man de selvfølgelig av først.

Synes det er litt hysteri vedr bakterier, ikke legger jeg ting rett nedi uten at noe er innepakket, jeg slikker ikke akuratt under melkekartongen heller, og kjøleskapet blir vasket hver uke.
 
Jeg ser fremdeles ikke problemet, og ja er da skoene skitten så tar man de selvfølgelig av først.

Synes det er litt hysteri vedr bakterier, ikke legger jeg ting rett nedi uten at noe er innepakket, jeg slikker ikke akuratt under melkekartongen heller, og kjøleskapet blir vasket hver uke.

Enig med deg. Siden jeg sliter med Kontaminasjonsangst skal jeg ikke lese så nøye ininnleggene med bakterie hysteri her. Da tar følelsene lett over for fornuften. Men jeg har lært mye av to smittevernsoverleger.

Jeg har lært at vi kan skade barna våre både mentalt og psykisk ved å bli hysterisk. De kan utvikle angst. Tarmen trenger å utsettes for litt jordbakterier for at immunforsvaret skal fungere optimalt. Hvis ikke kan det få seriøse konsekvenser for helsen senere.

Og angående embalasjen så er den ikke nødvendigvis ren i utgangspunktet. Men å vaske den er helt unødvendig. Dessuten skulle man fått den helt ren må man vaske den på en måte som ikke er heldig for emballasjen.
 
Har folk tvillinger eller to små som er tette så tror jeg nesten mange ikke har noe annet valg enn å sette en av dem i selve vogna. Jeg får selv to tette. Hvis jeg skal handle med begge to,så kan jeg ikke la en gutt på 19 mnd gå rundt alene i butikken heller. Jeg vil nok prøve å handle uten å måtte ta med begge, men klart at det kan bli vanskelig alltid fordi samboer jobber turnus og det kan hende man må ta de med. Det meste av varer er emballert, og vil aldri legge et eple feks rett nedi kurv eller vogn uansett,selv om jeg alltid vasker sånt før jeg spiser det.
 
Syns det er greit. Heller det enn unger som løper rundt over hele butikken. Passer dog på å bruke poser til frukt og vasker den godt før den spises, og jeg går aldri i fra vogna med henne oppi.
 
Back
Topp