Barn oppi handlekurven?

Fortsatt helt greit for meg med barn i handlevogna.Jeg er til og med så vågal at jeg ofte legger frukt og grønt rett oppi. Så legger jeg det på til slutt på båndet og sist oppi handleposene. Går så fint, atte! Skyller all frukt og grønt før bruk:)
 
Kan vi ikke bare gjøre det så greit at barna tar av skoene om de skal opp i vogna? Veldig fint om barna tar av skoene når de skal opp i busseter og andre sitteplasser også, for det irriterer meg faktisk mye mer: unger som står på setene med sko på. Æsj. Og enda værre når jeg sitter ved siden av og de sparker meg i låret med de møkkete skoene eller tråkker på jakka mi og veska mi. Ta av skoene!!!!
 
Jeg har aldri hatt ungen min oppi vogna, og det har gått helt fint altså.:) Nå er jo hun bare en, ser helt klart at det kan være vanskeligere med to. Men da tenker jeg at det er om å gjøre å ha barna minst mulig med å handle. Ta det som dyrbar egentid. Evt ha med noen som kan hjelpe til å passe på. De synes jo også det er gøy å gå med egen handlevogn, egen kurv og sånt.
Ikke jeg heller, enda. Blir 3 barn med aldersforskjell på 1 1/2 år her, så blir stuck hjemme viss ikke en eller to kan sitte i vognen.
 
Har enda ikke hatt behov for det, har bare en på snart 3 da, og han er enten på ryggen i bæresele eller går med sånn liten vogn selv. Når lillebror etterhvert kommer og jeg må på butikken med begge får nok storebror trilla vogn og lillebror sitte i bæretøy. På de små vognene i butikken her har de håndtak i voksenhøyde, superpraktisk :) Eller jo, hadde storebror en gang oppi før han kunne gå selv og jeg hadde glemt bæresele hjemme, men da hadde han jo ikke sko på heller. Kommer nok til å fortsette å unngå det selv for å unngå møkkete matvarer :)
 
Fortsatt helt greit for meg med barn i handlevogna.Jeg er til og med så vågal at jeg ofte legger frukt og grønt rett oppi. Så legger jeg det på til slutt på båndet og sist oppi handleposene. Går så fint, atte! Skyller all frukt og grønt før bruk:)

Og alle andre som ikke tenker seg deg, men som blir utsatt for skitne handlevogner? :p
 
Har enda ikke hatt behov for det, har bare en på snart 3 da, og han er enten på ryggen i bæresele eller går med sånn liten vogn selv. Når lillebror etterhvert kommer og jeg må på butikken med begge får nok storebror trilla vogn og lillebror sitte i bæretøy. På de små vognene i butikken her har de håndtak i voksenhøyde, superpraktisk :) Eller jo, hadde storebror en gang oppi før han kunne gå selv og jeg hadde glemt bæresele hjemme, men da hadde han jo ikke sko på heller. Kommer nok til å fortsette å unngå det selv for å unngå møkkete matvarer :)
Så genialt med håndtak i voksenhøyde!:D det har de ikke her på noen av butikkene :sorry:
 
Kan vi ikke bare gjøre det så greit at barna tar av skoene om de skal opp i vogna? Veldig fint om barna tar av skoene når de skal opp i busseter og andre sitteplasser også, for det irriterer meg faktisk mye mer: unger som står på setene med sko på. Æsj. Og enda værre når jeg sitter ved siden av og de sparker meg i låret med de møkkete skoene eller tråkker på jakka mi og veska mi. Ta av skoene!!!!
Er det greit å bli sparket eller få veske og jakke tråkket på, så lenge skoene er av? Jeg hadde sagt fra at det, sko eller ikke, ikke var greit :sorry:
 
Jeg må bare spørre siden du jobber i butikk, hvor ofte vaskes vognene (hos dere)?
For her ser vognene nesten alltid ganske skitne ut, men jeg har faktisk nesten aldri sett barn oppi (annet enn de stedene som faktisk er beregnet til barn) :p
Jobbet:) Vi vasket vogner og kurver en gang i uken, og ved behov.
 
Og alle andre som ikke tenker seg deg, men som blir utsatt for skitne handlevogner? :p

Dette er ikke et stort problem i mine øyne. Det er ikke hver dag i hele livet man har småbarn, og i de årene er det bare noen få ganger for min del at det kan skje. Jeg mener at det finnes viktigere områder å ta hensyn til andre mennesker enn et barn som sitter i en handlevogn.
 
Har enda ikke hatt behov for det, har bare en på snart 3 da, og han er enten på ryggen i bæresele eller går med sånn liten vogn selv. Når lillebror etterhvert kommer og jeg må på butikken med begge får nok storebror trilla vogn og lillebror sitte i bæretøy. På de små vognene i butikken her har de håndtak i voksenhøyde, superpraktisk :) Eller jo, hadde storebror en gang oppi før han kunne gå selv og jeg hadde glemt bæresele hjemme, men da hadde han jo ikke sko på heller. Kommer nok til å fortsette å unngå det selv for å unngå møkkete matvarer :)
Fungerer ikke med håndtak her. Da får 3 åringen anfall og det høres ut som han mishandles, det er så ille at folk kommenterer det og glefser etter meg. Så for å ikke bli anmeldt til politi eller bv( høres sånn ut på andre folk) så setter jeg 3 åringen i handlevognen, men setter han helst i sittedelen men kan få anfall der også.
 
Og alle andre som ikke tenker seg deg, men som blir utsatt for skitne handlevogner? :p
Jeg har aldri sett skitne handlevogner etter barn og det gjelder også mine. Man bruker da hodet. Jeg putter bananer rett opp i kurven uansett og mel osv. Diskusjonen ang sørpe så synes jeg det er verre med de som setter fra seg vognene ute og lar de snø ned så de er skikkelig våte. Aner ikke hva slags barn dere er vant med å gå i butikken med men mine har aldri sørpe eller kort på skoa i butikken. Bruker noe annet enn når de leker. Her er mye forhåndspakket så trenger ikke å bruke mer plast. Ironisk nok er de økologiske varene verst ang innpakning.
 
Fungerer ikke med håndtak her. Da får 3 åringen anfall og det høres ut som han mishandles, det er så ille at folk kommenterer det og glefser etter meg. Så for å ikke bli anmeldt til politi eller bv( høres sånn ut på andre folk) så setter jeg 3 åringen i handlevognen, men setter han helst i sittedelen men kan få anfall der også.
Jeg ser kanskje for meg at 3åringen her også kunne fått litt raptus hvis en av oss skulle hjulpet å styre :hilarious: men for de det fungerer med, så er det jo kjempegreit :happy:
 
Jeg har aldri sett skitne handlevogner etter barn og det gjelder også mine. Man bruker da hodet. Jeg putter bananer rett opp i kurven uansett og mel osv. Diskusjonen ang sørpe så synes jeg det er verre med de som setter fra seg vognene ute og lar de snø ned så de er skikkelig våte. Aner ikke hva slags barn dere er vant med å gå i butikken med men mine har aldri sørpe eller kort på skoa i butikken. Bruker noe annet enn når de leker. Her er mye forhåndspakket så trenger ikke å bruke mer plast. Ironisk nok er de økologiske varene verst ang innpakning.
Jeg forstår heller ikke det med sørpe. Tørre sko her;D
 
Det finnes også mennesker som spiser bæsj og tenner på det, og ikke blir sjuk av det. Men det stopper ikke eldre eller kronisk syke fra å være svært utsatt for både salmonella eller listeria, som for oss med normale immunforsvar helt ufarlig er. Jeg tror barn vanligvis ikke tar en neve sand fra parkeringsplassen ved Coop OBS!, eller ved bussholdeplassen i sentrum av Oslo by... Det kan dessuten være mye verre bakterier som ligger i sand og jord, enn i avføringen til mennesker. Det skal iallefall ikke smøres utover matvarene til folk, særlig ikke de som ikke har bedt om det. Ofte er eldre helt avhengig av å bruke en handlevogn for å komme seg rundt....

Tror vi alle bør være forsiktig ift salmonella og listeria ikke bare eldre eller kronisk syke. Derfor bør kylling gjennomstekes og kjøttpålegg spises ferskest mulig. Det er der risikoen ligger ikke i handlevogna. Vi har ulikt syn på bakterier, hvilke som er farlige og hvilke vi daglig utsettes for uten å merke det. Jeg respekterer at vi vurderer bakterier forskjellig og velger å legge ballen dø :)
 
Så genialt med håndtak i voksenhøyde!:D det har de ikke her på noen av butikkene :sorry:

Ja, de vognene er supre! Og 3-åringen elsker å være «stor» og få styre vogna og plukke varer, han pleier å få oppdrag med å leite opp de tingene han vet hva er på handlelista :)
 
Ja, de vognene er supre! Og 3-åringen elsker å være «stor» og få styre vogna og plukke varer, han pleier å få oppdrag med å leite opp de tingene han vet hva er på handlelista :)
Må du bruke håndtaket mye? :) her tror jeg det kunne blitt krise hvis hun ikke fikk styre alene, spesielt hvis hun er sliten. Kunne blitt et spetakkel da :hilarious:
 
Må du bruke håndtaket mye? :) her tror jeg det kunne blitt krise hvis hun ikke fikk styre alene, spesielt hvis hun er sliten. Kunne blitt et spetakkel da :hilarious:

Mja, det spørs på humøret hans men han blir ikke sur om vi styrer da, så det er stort sett greit :)

Du får tipse nærbutikken! https://www.smartsupply.no/handlevogn-til-barn-premium Er ikke helt denne typen vår butikk har, men er ihvertfall en variant med håndtak :)
 
Ville tenkt mer over fugler og slikt som sitter på vognene når de står ute, og det faktum at vognene ikke blir vasket så ofte, og når de først blir vasket spyles de bare lett over. (Jobbet på et senter i 7 år, jeg hadde ingenting med vognene å gjøre men vet hvordan rutinene var på det.) Her er enten alt i emballasje eller blir det vasket godt før det settes på plass.
 
Back
Topp