Barn oppi handlekurven?

Greit. Gjør det selv av praktiske årsaker innimellom. Hater å rope på unga på butikken fordi de stikker av.
 
Greit hvis de er små og sitter. Har derimot delvis tatt imot en handlevogn som veltet med to barn oppi fordi den eldste sto og lente seg mot siden. Det er ikke greit. Faren var flere meter unna...
 
Greit hvis de er små og sitter. Har derimot delvis tatt imot en handlevogn som veltet med to barn oppi fordi den eldste sto og lente seg mot siden. Det er ikke greit. Faren var flere meter unna...
Jeg hadde ikke gått fra vogna med barn oppi :wideyed:
 
Greit. Aldri i mine 17 år som mamma opplevd selv eller sett noen fare ved det. Men aldri hatt mer enn 1 barn i heller.
 
I prinsippet ikke, sko oppi der andre skal ha mat, nei det er ikke helt greit. Men på den annen siden er disse vognene ikke akkurat rene uansett. Og jeg har gjort det et par ganger når minstemor slo seg helt vrang, så helt prinsippfast er jeg visst ikke når vi kommer til tredje ungen.
 
Gjort det, og kommer antagelig til å gjøre det igjen. Bryr meg heller ikke så mye om at andre gjør det. Er fint lite av maten jeg handler som kommer i direkte kontakt med handlevognen.
 
Aldri tenkt over at det er fy fy. Handlevognen blir ikke akkurat vasket ofte så hygienen er ikke tipptopp fra før. Legger aldri matvarer oppi uten emballasje uansett.
 
Greit :) ettåringen her har begynt å reise seg når han sitter i setet, så det er helt håpløst å handle med han oppi den. Så nå tar jeg han oppi selve vogna for å få handla..
 
Greit :) ettåringen her har begynt å reise seg når han sitter i setet, så det er helt håpløst å handle med han oppi den. Så nå tar jeg han oppi selve vogna for å få handla..
Jeg har også fundert på hvordan det er best å gjøre det da minsten vrir seg rundt og prøver å reise seg når han sitter der. Tror jeg får ta han oppi vogna og en liten kurv i andre hånd :hilarious: (han er altfor nysgjerrig på varene til å kunne være oppi der sammen med dem:p)
 
Aldri tenkt over at det er fy fy. Handlevognen blir ikke akkurat vasket ofte så hygienen er ikke tipptopp fra før. Legger aldri matvarer oppi uten emballasje uansett.
Og du pakker det ut av den emballasjen før du setter det i kjøleskapet/på benken/på bordet?

Melkekartonen som står oppi vogna der det satt en unge som hadde tråkket i diverse gjørme og kanskje annet.. Står deretter på spisebordet ditt i samme kartong som sto i den vogna.
 
Og du pakker det ut av den emballasjen før du setter det i kjøleskapet/på benken/på bordet?

Melkekartonen som står oppi vogna der det satt en unge som hadde tråkket i diverse gjørme og kanskje annet.. Står deretter på spisebordet ditt i samme kartong som sto i den vogna.


Tar der ikke nødvendigvis ut av emballasje på alt nei. Men tørker av melkekartonger og lignende med en fille før det går i kjøleskap ost, pålegg osv går i bokser, grønnsaker blir vasket og i boks.

Har aldri skrevet at mitt barn sitter oppi handlekurven, men ser ikke ned på andre som er tvunget til det for handlevogner er generelt så ekle at litt fra eller til tenker jeg ikke over. Hva med matrester, saft fra diverse kjøttpakker som har åpnet seg osv syns det er like ekkelt som gjørmerester fra barnesko.
 
Alltid gjort det og aldri tenkt over at andre gjør det. Men jeg har fått tilsnakk faktisk. Er vel ikke overraskende at det var fra en eldre dame. Husker ikke hva jeg svarte. Men i affekt var jeg nok ikke noe hyggelig tilbake. Hun hvisket liksom bak meg sånn at hun snakket til seg selv, men i håp om at jeg skulle høre (slik jeg oppfattet det).
 
IKKE GREIT!

Og det er ikke bare fordi det er uhygienisk, de vognene er ikke veldig rene i utgangspunktet. Og maten er jo innpakka.

Handla ofte alene med mine to jeg da de var mindre, ene gikk ofte en vei og den andre en annen. Ikke alltid de hørte på meg eller faren. De er nesten like gamle, skiller ett år mellom de. Men likevel har jeg aldri satt de oppi vogna. Den er jo til å ha mat i. Er jo derfor man tar handlevogn. Så måtte man leite etter et barn eller to da... Men som oftest har de gått fint ved siden av vogna. og når de ble større fikk de ansvar for å hente enkle ting de visste hva var.

Og vennligst ikke kom med den å så heldig du er som har hatt barn som gikk fint i butikken. For tro meg det har ikke alltid skjedd. Jeg har måttet etterlyse barn på høytaleren, sette et barn ut i bilen, måtte komme tilbake en annen dag. Latt 3 åringen ligge å sprelle på gulvet fordi hun ikke fikk fiskepudding. Så vært gjennom det meste. Men likevel ALDRI satt de i vogna for det er ikke et sted for barn.
 
Back
Topp