barn og vold

steinbukken

Glad i forumet
Ei jeg kjenner har dattera si i barnehagen, av og til kommer hun hjem og har blitt ertet/ vært i slåsskamp uten at de voksne griper inn.. mamman kom å hentet henne mens dette pågikk, og de voksne sto der bare..

hun har sagt til datera si at hvis noen slår - så slå igjen!!!

Hva synes dere om det??

Jeg ville sagt det samme til Isak, for de må jo lære å forsvare seg liksom, selv om jeg ikke skal oppfordre til vold.
men når de voksne ikke er tilstede liksom...

vil jo ikke at han bare skal stå å ta imot heller..

gruer meg litt til han skal bynne i barnehagen..

Det e jo nåkka seriøst galt hvis de voksne bare sto der å så på uten å gripe inn...
Æ hadde anmeldt dem på flekken.
Skal jo ikke stå å se på at unga får juling heller da[:@]

Blir nesten som barnehagen rett ved siden av der vi bor. Der var det to unger som krangla, og den ene slo den andre i hodet med en stein så han begynte og grine. De som jobba der var noen meter unna, og sa til han som fikk steinen i hodet at han ikke måtte sutre så fælt....

Skal aldri ha mine unger i den barnehagen!

Jeg kommer aldri til å oppfordre Elias til vold. Små barn reagerer ofte med å slå når de blir frustrert eller sint, sier ikke at det er greit, og så lenge det skjer i barnehagen er det de ansatte der sitt ansvar at det IKKE skjer.. Så jeg hadde tatt meg en prat med de og sagt klart i fra hva jeg mente om saken.!! Hadde aldri godtatt at Elias hadde blitt slått uten at det ble gjort noe!!

Hadde nok prøvd å ta det opp med de i barnehagen og forlangt at de passet ekstra på. Og hvis ingenting forbedret seg tror jeg jeg hadde lært ungen å slå selv. Blri irritert over de som jobber i barnehage når jeg hører sånt. Det er tross alt jobben deres å skulle passe på at alle barna i barnehagen har det fint og trives. ps hadde ikke lært de å slå altså, men man blir så provosert.

Back
Topp