barn og tisseuhell

Travel mamma

Gift med forumet
fant ingen god overskrift.. hvordan er det med deres barn etter de sluttet med bleie, altså har de ennå mye uhell eller? jenta mi sluttet med bleie i fjor sommer, men noen dager er det allikevel uhell. enten i bhg. eller hjemme. Er det vanlig å ha uhell så lenge etterpå?

vi gir alltid beskjed om at hun må huske å gå på do, må alltid gå på do (ihvertfall prøve) før vi går ut noen plass.
Vet jeg ikke skal bli sint når hun tisser på seg,men noen ganger blir jeg bare så oppgitt at jeg finner ikke ord. I dag sa hun at hun måtte tisse, jeg sa "gå på do"  og hun gikk på badet. men kom fort ut igjen og sa hun hadde tisset men det så jeg jo at hun ikke gjorde. En liten stund etterpå tisset hun på seg..

hvordan går det hos dere andre?

min sluttet i juni 08, hadde noen små tilbakefall her og der. Slet en del med tilbakefall etter hun ble storesøster, noe som er veldig vanlig. Men nå har det gått seg til igjen[:)] Er helt normalt at de får tilbakefall i slike situasjoner, med endringer i livet. Er vel bare å ikke ta på bleien, mase på bhg at hun trenger litt ekstra oppfølging i en periode. Det ordner seg[:)]

ORIGINAL: * supermeg*

min sluttet i juni 08, hadde noen små tilbakefall her og der. Slet en del med tilbakefall etter hun ble storesøster, noe som er veldig vanlig. Men nå har det gått seg til igjen[:)] Er helt normalt at de får tilbakefall i slike situasjoner, med endringer i livet. Er vel bare å ikke ta på bleien, mase på bhg at hun trenger litt ekstra oppfølging i en periode. Det ordner seg[:)]

kommer aldri til å ta på bleien igjen, hun venter bare til siste øyeblikk å så går det galt.

ORIGINAL: 1 stor og 1 liten

ORIGINAL: * supermeg*

kommer aldri til å ta på bleien igjen, hun venter bare til siste øyeblikk å så går det galt.

sånn har min også vært i perioder.. Er vel bare noe de må finne ut av selv-

Eg hugsar sjølv når eg gjekk i bhg, so var det ei jente som var året yngre enn meg som sleit med uhell.

Dei i bhg gjorde det ganske enkelt med at dei lagde et slags kort el. som hun fekk klistre ei gullstjerne på når nun hadde vore flink og vert på do. Det gjorde i alle fall at jenta _ville_ gå på do av fri vilje og faktisk hugsa på det. For då fekk ho ei gullstjerne i boka. Og tantene og onklene og oss som var litt større barn passa alltid på at ho faktisk var på do og at ho ikkje lurte til seg stjerner.

det funka for ho. Kan jo vere det funker for jenta deres og?

Back
Topp