Barn og stjeling

Ja, om ikke noe enda strengere og jeg mener det er helt urimelig med så streng straff. For når det har gått så lang tid så ser ikke barnet sammenhengen med straffa og gjerningen det gjorde.
Klart det er helt urimelig med sånn straff, det er jo snakk om mange uker, i tillegg til at straffen ikke har noe sammenheng

Du synes hun skulle fått husarrest, og skjermforbud til etter jul? Hun er både spak og ydmyk til det hun har gjort, men ikke til andre ting, men nå har hun adhd og lever i øyeblikket og ikke fortiden. Men blir episoden nevnt så er hun lei seg for det hun har gjort. Hvordan mener du jeg unnskylder henne?

Konsekvensen var jo at hun måtte ringe å be om unnskyldning (d ba hun om selv før vi kom inn på hvilke konsekvenser det ville få) og hun måtte levere tilbake til det hun hadde tatt og skrive et brev om der hun ba om unnskyldning og fortelle hvorfor hun hadde tatt det. Hvilke andre konsekvenser ville du ha gitt?

Hun måtte fortelle selv først hvorfor hun hadde tatt det, og tenke over hva den andre måtte ha følt før jeg sa noe.
Nei jeg skrev at jeg ikke synes straffen hun har fått er for streng. Du skriver at du synes den nesten var for streng. Det synes ikke jeg. Men over jul er for strengt synes jeg.

Var slik jeg også ville gjøre det, for det er straff nok i seg selv å måtte gi tilbake, si unnskyld og være flau. men det var sambo helt uenig i, og da tenkte jeg at det sikkert bare var mammahjertet mitt som var "problemet".

Mammahjertet ditt er definitivt ikke "problemet" :) det er jo normalt å være uenig, men når det er første gang så trenger man ikke sette ungen i "fengsel" :eek:

Det var første gang?
Straff til ovdr jul synes jeg er altfor drøyt.
Nå er jeg ikke fan av husarrest heller da, konsekvensen her hadde blitt at han måttet gå å levere tilbake og bedt om unnskyldning og en lang prat om stjelinh
Dette var straffen frøkna mi fikk.. Det skjedde ikke igjen..

Mammahjertet ditt er definitivt ikke "problemet" :) det er jo normalt å være uenig, men når det er første gang så trenger man ikke sette ungen i "fengsel" :eek:

Er helt enig med deg

Det var første gang?
Straff til ovdr jul synes jeg er altfor drøyt.
Nå er jeg ikke fan av husarrest heller da, konsekvensen her hadde blitt at han måttet gå å levere tilbake og bedt om unnskyldning og en lang prat om stjelinh

Enig i dette.

Tror nesten ikke man har fått så streng fengselsstraff i ordentlig fengsel engang :p

Back
Topp