Barn og sol

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hvor nøye er dere på å beskytte barna mot sol? Ifjor følte jeg så stress over sola, det var så varmt og hun var så liten. I år føler jeg at hun kan gå i shorts og t-skjorte, og det gjør ikke noe å få litt sol i ansiktet.
Vi bruker caps eller solhatt, men hun drar den av stadig vekk.
 
Bruker solhatt med snøring. I starten dro hun den av og til av, men da gikk jeg bare inn med henne. Sa vi måtte ha den på vist skulle vere ute. Så nå tar hun den ikke av lenger. Elsker å vere ute. Leker mest i skyggen eller telt, smører med solkrem vist ho skal leke i sola
 
Går i shorts, t-skjorte og solhatt/caps. Men er nøye med å smøre han med solkrem (faktor 30) i ansiktet og armer/bein.
 
Smører med solkrem om vi er ute en stund. Bruker solhatt eller caps men ikke alltid han gidder å ha den på så da stresser jeg lite med det.
 
Vi har faktisk nesten ikke brukt solkrem år, det har jo ikke vært noe særlig sol.
Og så er hun jo sjelden ute mer enn 30 min av gangen.
Kommer sikkert til å bruke mer solkrem nå som det er meldt finvær
 
Smører fra topp til tå, solfaktor 50. Å skyggelue , har vært ute hele dagene når det har vært sol stort sett kun i bleien. Holder oss bare på verandaen da.
 
Vi er på ferie nå og synes det er litt stress. Nekter å ha på solhatt, så mannen smørte solkrem i håret hennes...og nå nekter hun å dusje, så håret er rimelig ulekkert.

Har kjøpt Cosmica faktor 30, som er UMULIG å smøre ut. Vurdere bare å bruke faktor 15/20 så jeg får den jevnt over hele henne.
 
Bruker stort sett shorts og t-skjorte, smører med Cosmica solspray faktor 30 (veldig grei å smøre ut) i ansikt og på armer/bein. Og solhatt med snøring, hvis ikke tar hun den bare av.
 
Vi er på ferie nå og synes det er litt stress. Nekter å ha på solhatt, så mannen smørte solkrem i håret hennes...og nå nekter hun å dusje, så håret er rimelig ulekkert.

Har kjøpt Cosmica faktor 30, som er UMULIG å smøre ut. Vurdere bare å bruke faktor 15/20 så jeg får den jevnt over hele henne.

Om du kjøper sprayen med faktor 30 så er den veldig grei å smøre ut :)
 
Vi bruker solkremen med faktor 25 fra Organic children. Veldig grei å smøre ut.
Heldigvis synes hun det er gøy å bli smurt. Vi er på hytta, og jeg har glemt å ta med solhatten som passer best! Har bare med en caps som er for stor og en solhatt uten snøring som også er for stor. Hun kasta den i en myr idag...
Skjønner ikke hvor jeg har hatt hodet mitt da jeg pakka.
 
Klær etter gradestokken, og solkrem ved mye utetid. Vi bruker Cliniderm face faktor 30 i fjeset ("voksensolkrem" som er enklere å vaske av), og evt Cosmica kids faktor 30 på kroppen. Jeg misliker at alle barnesolkremer er av type "very water resistant", da vi sjelden bader ute. Jeg liker å vaske av solkremen på kvelden, og skulle ønske det var litt enklere
 
Her bruker vi solhatt og vanlige klær. smører litt med solkrem på armer og ben. men husk at det MÅ være solkrem med kun fysisk filter!
 
Back
Topp