barn og omgangssyke.. ?

smash

Forumet er livet
VIP
Vi har det for første gang i hus nå...

Jenta mi blir 5 neste mnd, kasta opp første gang natt til søndag. Ingenting på mandag, og kasta opp igjen på tirsdag. Spiste ingenting på disse dagene. Kun vann, og jeg fikk i henne et par småkjeks..
Så sluttet oppkasten, og ho er litt forkjøla i tillegg, ikke mye, bare litt snørrete.
Klager på vondt i magen, kaster opp, og sier at ho føler seg mye bedre.
I går begynte ho endelig å spise litt igjen, og i dag har ho spist ganske bra.
Plutselig klager ho på magen igjen i dag, og kaster opp nå..
Sier at magen er bedre, og ho vil ha litt mat.

Er det sånn en omgangssyke er? Eller trenger jeg å bli bekymra for noe?

Lillesøster på 3 blei smitta, kasta og mandag og tirsdag, men er helt frisk igjen nå..

Høres mer ut som Magekatarr :S men dette går over, alt du kan gjøre er å få i ho salte ting, prøve med Chips, så må d bare gå over av seg selv, men hvis almennetilstanden hennes blir dårlig ville jeg reagert.

d kan jo ta noen dager før mage/tarm klare å holde skikkelig på maten. hu har jo sikkert tømt seg fra alt og når en då endelig får i seg mat igjen så kan magen slå seg vrang me oppkast og diare, gi lite og ofte mat , gi vann i små munner ofte, meireriprodukter kan ver litt kvalmende og kan ver lurt å gi chips eller salt kjeks som kan beholde litt væske i kroppen t hu blir heilt frsk. tror isje du har någe å bekyra deg for så lenge hu får i seg både mat og drikke :D

Linn Christine skrev:
Høres mer ut som Magekatarr :S men dette går over, alt du kan gjøre er å få i ho salte ting, prøve med Chips, så må d bare gå over av seg selv, men hvis almennetilstanden hennes blir dårlig ville jeg reagert.

magekatarr?? WÆÆÆ...!! Er det ingen medisiner eller noe mot det?

I dag har vi vært på stranda, og ho har stoooorkost seg! Vært skikkelig fisk i vannet, ledd og vært i godt humør!:)
Etter det dro ho til ei venninne å lekte et par timer.
Så hadde ho lagt seg på sofan og sovna, så da ringte mamman etter meg..
Så formen er bra igjen nå som ho har begynt å spise litt igjen.. Leker mye ute ++

Fler?

:)

har hørt litt forskjellig fra venner ang omgangsyke. noen kaster opp en gang og ferdig med det.mens andre har det slik du beskriver.fri en dag for så begynne på an igjen.

hadde det gått over en uke av og på.hadde jeg kontaktet lege.så sant hun ikke har masse ubehag stakkars.og feber.

har hørt litt forskjellig fra venner ang omgangsyke. noen kaster opp en gang og ferdig med det.mens andre har det slik du beskriver.fri en dag for så begynne på an igjen.

hadde det gått over en uke av og på.hadde jeg kontaktet lege.så sant hun ikke har masse ubehag stakkars.og feber.

Ho har ingen feber.. Kun oppkast.. Ho drikker masse, alt fra biola, juice og vann.
Og mat har ho spist først i går og i dag..
Etter ho kasta opp i stad sa ho selv at ho følte seg mye bedre, og ho drakk endel juice, og spiste litt brødskive..
Allmenntilstanden er bra, bortsett fra rett før ho kaster opp..
Etter oppkasten er ho så å si fin igjen..

Rart...

Back
Topp