barn og mobil

minsinlilleskatt

Elsker forumet
Trenger litt hjelp av dere jenter ....

Vi har en diskusjon gående her hjemme ang  hvor mye penger ungene skal få på mobilen hver mnd når de nå skal få egen mobil  ,jeg mener de kan få 200 pr mnd på tlf men min mann mener det er for mye [:o][>:][8|][&:][:'(].

Noe jeg ikke er enig i ......

Ungene er 11 og 13 og har 150 pr uke i uke penger , jeg syns det  er akuratt passe
hva mener dere ?

Er det jeg som er for snill ????????

Vesla her er litt over 11 år og hun har abonement (tele2 kompis også har vi fri familie der)... tror hun bruker ca 50 kr i mnd når jeg ser på regningene.

Syns 200 er helt ok jeg, forskjellen på 150-200 er ganske liten uansett da men..200,- er en ok summ[:)]

Husk bare å si ifra når dere bestiller at det skal sperres for div tjenester som ringetone abo. og spill osv[;)]
Var kundebehandler for en sånn tjeneste og mange sinna foreldre som ikke var klar over at ungen bindte seg til en avtale og ble trekt kr 50,-  i uka i lange tider og at de aldri fikk de pengene tilbake for foreldrene står ansvarlig for bruken[;)]

Jeg synes det er altfor masse - egentlig synes jeg dere kunne øke lommepengene litt - øke til 250? og la de betale mobilen selv. da ser de at jo mindre de bruker, og mer har de til andre ting.

Husk å gi beskjed at selv om abb. står på en voksen er bruker mindreårig, da kan de ikke inngå betalingsavtaler (abonement etc) via mobilen.

Back
Topp