Barn og mobil

Eldste fikk til ni års dagen. Mellomste blir åtte i et jul og jeg vet ikke om hun får da eller må vente et år. Svært mange av venninnene i klassen har.
 
Eldste fikk min gamle til hjemmebruk i 1.klasse da han begynte å gå hjem fra skolen selv.
Høsten i 2.klasse fikk han sin egen da min gamle tok kvelden. Da var han 7.5

Yngste som nå er 6, har fått min gamle i sommer, men er ikke simkort i den og hun bruker den aldri. Hun har ikke behov enda, og vi håper hun kan vente ett år. Vurderer sånn klokke til henne da, hun er mye ute og leker med venner.
 
Eldste fikk min gamle til hjemmebruk i 1.klasse da han begynte å gå hjem fra skolen selv.
Høsten i 2.klasse fikk han sin egen da min gamle tok kvelden. Da var han 7.5

Yngste som nå er 6, har fått min gamle i sommer, men er ikke simkort i den og hun bruker den aldri. Hun har ikke behov enda, og vi håper hun kan vente ett år. Vurderer sånn klokke til henne.

De hadde vi brukt om vi ikke bodde der vi bor, mer sentralt. Er litt dårlig antenne på de.
Men når så små skal ta vare på en mobil så er den litt veien i lek og vanskelig å ta vare på. Så klokke er gull [emoji4]
 
De hadde vi brukt om vi ikke bodde der vi bor, mer sentralt. Er litt dårlig antenne på de.
Men når så små skal ta vare på en mobil så er den litt veien i lek og vanskelig å ta vare på. Så klokke er gull [emoji4]
Ja er det vi også tenker. Og så synes vi kanskje at Frøkna er litt mer vimsete enn storebroren med å ta vare på ting [emoji85]

Får se hva det blir til. De er jo litt store i str synes jeg, og det kan bli klumpete.
 
Takk for svar :)

Vurderer en gammel tlf eller klokke til han på snart sju, kun til ringebruk når han er alene hjemme eller ute med venner. Litt usikker på hva som er best, ser for meg at det er lettere med klokke når han er ute.
 
Fikk når de begynte på skolen. Vi har ikke hustelefon og veldig greit å ha mulighet til å kontakte de når de er ut på farten:)
 
Eldste fikk det når han gikk i 3. klasse når han begynte å ta bussen til og fra skolen og var noen timer alene hjemme på dagen
 
Bonus fikk når han var 8 år. Tenker tidligst 6år. Frøkna blir 3 år og guttungen 5år
 
Back
Topp